در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات روکش آسفالت محور چاه‌جم - بیارجمند در استان سمنان

    قرارداد روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از این مسیر در سال جاری منعقد شده است که بر مبنای آن دو لایه روکش آسفالت سطحی به عرض ۹ متر برای این مسیر انجام خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، امیر عمیدی با اشاره به آغاز عملیات روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از محور چاه جم - بیارجمند از دوازدهم مردادماه ، گفت : این محور همانند یک وتر راه مسافرانی که از استان‌های جنوبی عازم شرق کشور هستند را کوتاه می‌کند .

    امیر عمیدی گفت : عملیات روکش آسفالت پروژه چاه‌جم - بیارجمند که در سال‌های گذشته توسط معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و از محل اعتبارات راه‌های کویری تعریف شده بود از روز شنبه ، دوازدهم مردادماه آغاز شده است .

    وی با بیان اینکه طول این محور ۷۰ کیلومتر است ، افزود : قرارداد روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از این مسیر در سال جاری منعقد شده است که بر مبنای آن دو لایه روکش آسفالت سطحی به عرض ۹ متر برای این مسیر انجام خواهد شد .

    عمیدی با اشاره به اینکه قیر مورد نیاز این پروژه نیز به میزان هزار و ۳۵۰ تن تامین شده است،  ابراز امیداواری کرد: با پیگیری‌هایی که در حال انجام است عملیات روکش آسفالت این ۵۳ کیلومتر تا قبل از شروع فصل سرما به اتمام برسد .

    وی در خصوص اهمیت احداث این محور گفت : "چاه جم - بیارجمند" ، محوری است که جنوب کشور را به شرق متصل می‌سازد و راه مسافرانی که از مسیر معلمان و به قصد سفر به شرق کشور وارد استان سمنان می‌شوند را مانند یک وتر کوتاه می‌کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان عنوان کرد : با احداث این پروژه طول مسیر مسافران شرق کشور که از استان سمنان می‌گذرند ، کاهش چشمگیری خواهد داشت و شهر بیارجمند نیز از بن‌بست خارج و به خراسان رضوی متصل می‌شود ؛ ضمن آنکه دسترسی گردشگران به روستاهای بیارجمند و منطقه حفاظت‌شده توران که یکی از مناطق گردشگری ویژه شرق استان و زیستگاه یوز ایرانی است ، تسهیل می‌شود .

    وی با اشاره به اینکه تکمیل و بهره‌برداری ۲۰ کیلومتر دیگر این مسیر نیز امسال در برنامه قرار دارد ، تصریح کرد : ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده، مصوبه دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان سمنان است که با تکمیل آن شاهد مسیر دسترسی نزدیک‌تری به منطقه بیارجمند خواهیم بود .




    مطالب مرتبط

    ممکن است در برخی از نقاط آزادراه که عملیات عمرانی اجرا می‌شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم ، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می‌شود ، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند .

    |

    ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هریس از احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی و آسفالت ریزی آن در سال ۱۴۰۲ خبر داد ...

    |

    تمامی محورها تحت نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های استان که بسیار ذی قیمتی است را حفظ کرده چون در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است . یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان تعریف شده کریدور است که از سیرجان به بندرعباس به‌سمت سیرجان - شهربابک ...

    |

    از جمله اقدامات مهم که هم اکنون در حال اجرا است ، شامل بهسازی و روکش آسفالت ، خط‌کشی ، شانه سازی ، رفع نقاط پرتصادف ، نصب نیوجرسی ، نصب سیستم روشنایی ، آزادسازی حریم ، بروز رسانی تابلو و علائم ، تعدیل شیب شیروانی ، پاک‌سازی و ساخت پارکینگ‌های جاده‌ای ، تکمیل و بهره برداری از ...

    |

    نظرات کاربران