در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات روکش آسفالت محور چاه‌جم - بیارجمند در استان سمنان

    قرارداد روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از این مسیر در سال جاری منعقد شده است که بر مبنای آن دو لایه روکش آسفالت سطحی به عرض ۹ متر برای این مسیر انجام خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، امیر عمیدی با اشاره به آغاز عملیات روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از محور چاه جم - بیارجمند از دوازدهم مردادماه ، گفت : این محور همانند یک وتر راه مسافرانی که از استان‌های جنوبی عازم شرق کشور هستند را کوتاه می‌کند .

    امیر عمیدی گفت : عملیات روکش آسفالت پروژه چاه‌جم - بیارجمند که در سال‌های گذشته توسط معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و از محل اعتبارات راه‌های کویری تعریف شده بود از روز شنبه ، دوازدهم مردادماه آغاز شده است .

    وی با بیان اینکه طول این محور ۷۰ کیلومتر است ، افزود : قرارداد روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از این مسیر در سال جاری منعقد شده است که بر مبنای آن دو لایه روکش آسفالت سطحی به عرض ۹ متر برای این مسیر انجام خواهد شد .

    عمیدی با اشاره به اینکه قیر مورد نیاز این پروژه نیز به میزان هزار و ۳۵۰ تن تامین شده است،  ابراز امیداواری کرد: با پیگیری‌هایی که در حال انجام است عملیات روکش آسفالت این ۵۳ کیلومتر تا قبل از شروع فصل سرما به اتمام برسد .

    وی در خصوص اهمیت احداث این محور گفت : "چاه جم - بیارجمند" ، محوری است که جنوب کشور را به شرق متصل می‌سازد و راه مسافرانی که از مسیر معلمان و به قصد سفر به شرق کشور وارد استان سمنان می‌شوند را مانند یک وتر کوتاه می‌کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان عنوان کرد : با احداث این پروژه طول مسیر مسافران شرق کشور که از استان سمنان می‌گذرند ، کاهش چشمگیری خواهد داشت و شهر بیارجمند نیز از بن‌بست خارج و به خراسان رضوی متصل می‌شود ؛ ضمن آنکه دسترسی گردشگران به روستاهای بیارجمند و منطقه حفاظت‌شده توران که یکی از مناطق گردشگری ویژه شرق استان و زیستگاه یوز ایرانی است ، تسهیل می‌شود .

    وی با اشاره به اینکه تکمیل و بهره‌برداری ۲۰ کیلومتر دیگر این مسیر نیز امسال در برنامه قرار دارد ، تصریح کرد : ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده، مصوبه دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان سمنان است که با تکمیل آن شاهد مسیر دسترسی نزدیک‌تری به منطقه بیارجمند خواهیم بود .




    مطالب مرتبط

    از اهم اهداف اجرایی این طرح می‌توان به ارتقا سطح سرویس ، افزایش ضریب ایمنی تردد در این محور روستایی ، افزایش رضایتمندی اهالی روستا و دسترسی به محور نیک‌پی ماه‌نشان اشاره کرد .

    |

    اساسا در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و لذا نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد .

    |

    با توجه به اینکه خط کشی یکی از تأثیرگذارترین اقدامات در خصوص ایمن‌سازی ، آشکارسازی و کاهش تصادفات جاده‌ای است ، در این مدت ۲۳۳ کیلومتر از محورهای خوی خط کشی شد .

    |

    با توجه به خرابی رویه آسفالتی راه موجود ، در نظر داریم کل طول این مسیر را بهسازی و روکش آسفالت کنیم که گفتنی است در همین راستا در حال حاضر یک پیمانکار دیگر نیز مشغول اجرای روکش آسفالت در این محور است .

    |

    با توجه به موقعیت استراتژیک این جاده که از جاده‌های پرتردد و مسیر انتقال محصولات کشاورزی و صادرات آنها به بازار مصرف است؛ بهسازی و تعریض این محور ارتباطی در اولویت کاری مان قرار گرفته است . در این محور پرتردد یک دهانه پل بزرگ روی کانال صفی آباد نیز احداث شده است .

    |

    نظرات کاربران