ظرفیت بالقوه دریایی ایران را باید به بالفعل تبدیل کنیم
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه همایش روز جهانی هیدروگرافی به تشریح این رویداد و جایگاه ایران در سازمان جهانی هیدروگرافی اشاره کرد و در ادامه به اهمیت جایگاه ایران در کریدورهای بین المللی و اهمیت اقتصاد دریامحور پرداخت .
مطالب مرتبط
بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفتهترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .
حملونقل دریایی پویا ، خدمات دریایی و بندری ، تردد کشتیرانی و سایر موارد مرتبط با حوزه دریایی و بندری هر کدام به نوبه خود در مسیر جهش تولید دارای نقشهای تعریفشده هستند و به طور حتم اگر خواستار تحقق جهش تولید هستیم ، باید پشتیبانی خوبی را در بخش دریایی و بندری شاهد باشیم .
جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند ، اگر شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود جهش تولید رقم میخورد و به دنبال آن توسعه اقتصاد دریامحور محقق خواهد شد زیرا این دو جدای از یکدیگر نیستند و در صورت فراهم بودن شرایط کاملا به یکدیگر وابستهاند .
اقتصاد ایران ظرفیتهای بسیاری در بخشهای مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیتها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .
متاسفانه صنایع آببر در مرکز کشور متمرکز شده است و با توجه به تنشهای آبی موجود باید اقدام اساسی در این زمینه صورت گیرد و قطعا انجام فعالیتهای تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر ، میتواند زمینهساز جهش تولید با مشارکت مردم باشد .