در حال بارگذاری ...
  • ظرفیت بالقوه دریایی ایران را باید به بالفعل تبدیل کنیم

     به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه همایش روز جهانی هیدروگرافی به تشریح این رویداد و جایگاه ایران در سازمان جهانی هیدروگرافی اشاره کرد و در ادامه به اهمیت جایگاه ایران در کریدورهای بین المللی و اهمیت اقتصاد دریامحور پرداخت .

     

     

     

     

     

     




    مطالب مرتبط

    زمانی که توسط حاکمیت و تولید در مورد اهمیت تولید صحبت می‌شود باید نسبت مقوله «تولید ارزش» متمرکز شویم چرا که مفهوم ارزش افزوده برای یک کشور از اهمیت بسیار بالایی در راستای تولید ناخالص ملی برخوردار است و حوزه خدمات را نیز شامل می‌شود و مسئله‌ای حیاتی برای حیات اقتصاد یک ...

    |

    با تقویت زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری ، این مجتمع بندری پذیرای کشتی‌هایی با تناژ بالا به منظور تخلیه و بارگیری بخش عمده کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است و با توسعه و بهره‌گیری از پایانه‌های مکانیزه ۱۲ میلیون تن بر امکان تخلیه ، بارگیری و انبارش کالای اساسی افزوده شده است ...

    |

    نقش پسکرانه بنادر به منظور رونق و جهش فعالیت‌های تولیدی و صنعتی اجتناب‌ناپذیر است و باید سازمان بنادر و دریانوردی با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی پیش برود و به طور مثال شاهد واگذاری صحیح اراضی پشتیبانی در پسکرانه بنادر به بخش خصوصی باشیم .

    |

    بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

    |

    حمل‌ونقل دریایی پویا ، خدمات دریایی و بندری ، تردد کشتیرانی و سایر موارد مرتبط با حوزه دریایی و بندری هر کدام به نوبه خود در مسیر جهش تولید دارای نقش‌های تعریف‌شده هستند و به طور حتم اگر خواستار تحقق جهش تولید هستیم ، باید پشتیبانی خوبی را در بخش دریایی و بندری شاهد باشیم .

    |

    نظرات کاربران