در حال بارگذاری ...
  • افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد تا پایان سال 96


    این مسیر ریلی جدید به موازات آزادراه تبریز-میانه است و میانه را به بستان‌آباد و سپس به تبریز متصل می‌‌کند

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از خرید ریل خط‌ آهن میانه - بستان‌آباد و بهره‌برداری از این طرح تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: زیرسازی این مسیر به پایان رسیده و عملیات ریل‌گذاری آغاز شده است. توحید اخلاقی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز گفت: از موضوعات مهمی که در این سفر بر آن تاکید شد، به‌کارگیری حمل‌ونقل ترکیبی در تبریز بود تا با بهره‌برداری از متروی تبریز اتصالی به ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مرکزی مسافربری تبریز صورت گیرد.

     

     

    وی با اشاره به خبر خوش وزیر راه و شهرسازی برای راه‌آهن آذربایجان، از خریداری ریل برای خط آهن میانه-بستان‌آباد خبر داد و گفت: این مسیر ریلی جدید به موازات آزادراه تبریز-میانه است و میانه را به بستان‌آباد و سپس به تبریز متصل می‌‌کند درحالی‌که مسیر قبلی میانه را به مراغه، عجب‌شیر، آذرشهر و تبریز متصل می‌کرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه زیرسازی این مسیر به پایان رسیده است عملیات ریل‌گذاری آغاز و تا پایان سال ۹۵ این مسیر برای جابه‌جایی مسافران در نوروز سال ۹۶ قابل استفاده باشد.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجری طرح سنجش و پایش کیفیت خدمات ...

    |

    پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود .

    |

    در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه امسال شاهد انجام ۷۲۳ پرواز بودیم که حاکی از رشد ۲۱ درصدی نسبت به عید فطر سال گذشته است .

    |

    در سال‌های اخیر شاخص راه‌های روستایی آسفالت استان به بیش از ۵۸ درصد رسیده است که بالاتر از میانگین کشوری است . اولویت امسال راهداری آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار است ، اولویت بعدی ماه آسفالت راه‌های روستاهای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

    |

    نظرات کاربران