در حال بارگذاری ...
  • حذف خودروهای برقی از فهرست صنایع استراتژیک چین

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خودروهای برقی همزمان با چالش‌های عرضه بیش از حد ، در برنامه توسعه پنج ساله چین (۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰) از فهرست صنایع استراتژیک حذف شدند .

    خودروهای انرژی نو (NEVs) که شامل خودروهای برقی ، خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروهای پیل سوختی هستند ، به عنوان صنایع نوظهور استراتژیک در سه برنامه پنج ساله قبلی با هدف تشدید رقابت‌پذیری صنعتی گنجانده شده بودند .

    اما پانزدهمین برنامه پنج ساله که روز سه‌شنبه توسط خبرگزاری رسمی شینهوا منتشر شد ، فناوری کوانتومی ، تولید زیستی ، انرژی هیدروژن و همجوشی هسته‌ای را به عنوان محرک‌های جدید رشد اقتصادی در اولویت قرار داده و خودروهای انرژی نو را از فهرست حذف کرده است .

    در کنار مسکن ، به خودرو نیز اشاره شد و دولت خواستار حذف محدودیت‌های خرید برای افزایش مصرف شد .

    طرح پنج ساله کامل در جلسه پارلمانی در مارس منتشر خواهد شد .

    بر اساس گزارش رویترز ، چین در طول سال‌ها به بزرگترین بازار خودرو جهان تبدیل شده است . اما این بخش درگیر ظرفیت بیش از حد ، جنگ قیمت طولانی مدت و رقابت بیش از حد بوده است . شی جی‌پینگ ، رئیس‌جمهور چین ، در اظهاراتی در مورد طرح پنج ساله جدید ، بر اهمیت اجتناب از عجله برای توسعه و سرمایه‌گذاری در همان نیروهای تولیدی جدید تاکید کرد .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، زمانی که مهندسان فولکس‌واگن در اوایل دهه ۱۹۹۰ وارد تأسیسات خودروساز چینی «فِرست آتوموبیل وُرکس» (FAW) شدند، با ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، فروش شرکت چینی خودروساز برقی بی‌وای‌دی در اروپا جهش قابل‌توجهی داشته است . این رشد پس از عرضه مدل‌های جدید و گسترش ...

    |

    خودروسازان ژاپنی به‌ ندرت قیمت محصولات‌شان را کاهش می‌دهند . تخفیف‌ها به بی‌وای‌دی کمک کرده است تا به محبوب‌ترین برند خودروهای برقی در چین تبدیل شود ، ولی به گفته برخی تحلیل‌گران این تاکتیک می‌تواند در ژاپن نتیجه عکس بدهد ، چون ممکن است خریداران قبلی به دلیل پرداخت قیمت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ خودروسازان دولتی چین در حال بازآرایی فعالیت‌های خود در داخل این کشور هستند و پس از دهه‌ها وابستگی به برندهای خارجی ، ...

    |

    یکی از عوامل کلیدی موفقیت برندهای چینی در این مناطق ، قیمت رقابتی است . مصرف‌کنندگان در کشورهای در حال توسعه معمولاً نسبت به قیمت حساس‌تر از کشورهای ثروتمند هستند و خودروهای چینی معمولاً قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از رقبای اروپایی ، ژاپنی ، کره‌ای و آمریکایی دارند . این ...

    |

    نظرات کاربران