در حال بارگذاری ...
  • آینده ناوگان هوایی ایران ؛ نیازها و چالش‌ها تا پنج سال آینده

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ واقعیت این است که ناوگان هوایی ایران چاره‌ای جز توسعه ندارد . اما تا کجا می‌توان با تعداد محدود هواپیماهای موجود ، با ضرایب بهره‌برداری (Utilization) و اطمینان (Reliability) فعلی ، بدون افزایش سوانح و مشکلات عملیاتی به مسیر ادامه داد ؟

    بررسی‌ها نشان می‌دهند که تا سال ۲۰۳۰ ، تعداد هواپیماهای عملیاتی و ضرایب بهره‌برداری از آنها باید به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد .

    اما این رشد ، که حالا دیگر یک اجبار است ، چگونه باید محقق شود تا از بحران‌های غیرقابل‌کنترل جلوگیری کنیم ؟

    تأمین مالی و سرمایه‌گذاری ؟

    نوسازی و بهسازی ناوگان فرسوده ؟

    بهبود زیرساخت‌های تعمیر و نگهداری ؟

    همکاری و مشارکت‌های بین‌المللی ممکن ؟

    علاوه بر این ، چالش‌های پس از توسعه چه خواهند بود ؟

    و مهم‌تر از همه : آیا حاکمیت و عقلانیت هوانوردی ایران آماده پذیرش راهبردهای عملی و پیشگیرانه است ، یا باز هم باید منتظر اقدامات انفعالی و واکنشی در مواجهه با بحران‌ها باشیم ؟

     

     

    نویسنده : خلیل الله معمارزاده




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، منصور صدری مدیرکل دفتر صلاحیت پروازی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد : طی یک سال اخیر ، ۵۵۰۰ صندلی جدید به ناوگان هوایی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل به قلم حمید نجف ، تصمیم اخیر سازمان هواپیمایی کشوری برای کاهش حداقل ناوگان لازم ایرلاین‌ها از پنج فروند به دو فروند هواپیما ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل به قلم محمدرضا ابراهیم پور ، در سال‌های اخیر و به‌ویژه پس از همه‌گیری کرونا ، تغییراتی در ترجیحات مسافران و ...

    |

    در فضای ایران ، دسترسی مستقیم به هواپیماهای نو تقریباً مسدود است و از دیدگاه مدیریت دارایی‌ نیز کسب هواپیماهای زیر ۷ سال عقلایی نیست و لذا برنامه‌ریزی استراتژیک باید با رویکرد واقع‌گرایانه بر محور حفظ میانگین بهینه عمر یعنی بین ۱۰ تا ۲۰ سال ، مشارکت در تملک هواپیما با ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد : به دنبال شرایط اضطراری ایجاد شده و توقف فعالیت ناوگان هوایی در کشور ، عملیات انتقال ...

    |

    نظرات کاربران