در حال بارگذاری ...
  • گام بلند برای رسیدن به نسل چهارم فرودگاهی و هوشمندسازی فعالیت‌های تجاری صنعت فرودگاهی

    اکنون ۲۰۰ طرح در فرودگاه‌های کشور(بجز پروژه‌ها و طرح‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد) آماده سرمایه‌گذاری است و این سرمایه گذاری‌ها می‌تواند ارزش اقتصادی فعالیت‌های خدمات فرودگاهی را در کشور ارتقا دهد و امیدواریم با امضای این قرارداد ، بسترهای لازم برای تحقق این مهم فراهم شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، قرارداد سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی(سیف) میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت فراپردازان آروند امیدپی به امضا رسید، قراردادی که از آن می‌توان به عنوان قرارداد هوشمندسازی فعالیت‌های تجاری در فرودگاه‌های کشور و همچنین گامی موثر در تحقق نسل چهارم فرودگاه‌های ایران نام برد .

    کاپیتان رضا نخجوانی در مراسم امضای این قرارداد گفت : با امضای این قرارداد بسترهای لازم برای هوشمندسازی عملیات تجاری در فرودگاه‌های کشور فراهم می‌شود و مسافران از راه دور می‌توانند خدمات مورد نظر خود را در فرودگاه‌های کشور انتخاب و آن را خریداری کنند . در واقع ، این قرارداد یک گام اساسی میان شرکت فرودگاه‌ها و مشتریانش یعنی مسافران و همچنین حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در فرودگاه‌ها محسوب می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با این قرارداد خدمت‌رسانی به مردم و مسافران در فرودگاه‌های کشور بیش از پیش تسهیل می شود ، اظهار داشت : اکنون چالش‌هایی نظیر کنترل قیمت در غرفه‌های فرودگاهی و همچنین انتظارات طرف‌های تجاری شرکت در فرودگاه‌ها وجود دارد که امیدواریم با چنین قراردادهایی ، این چالش‌ها برطرف شود . در واقع ، رسالت شرکت فرودگاه‌ها ایجاب می کند که در ارائه کیفیت خدمات فرودگاهی کنترل و نظارت دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم در فرآیند قیمت‌‌‌گذاری و کنترل نرخ‌ها در فرودگاه‌های کشور برای ارائه خدمات مناسب به مردم و مسافران اعمال حاکمیت بیشتری داشته باشیم .

    نخجوانی با بیان اینکه رویکرد ما در این عرصه، همان رویکرد و فرمایش مقام معظم رهبری درباره عمومی و مردمی‌سازی اقتصاد و کمک به حضور موفق بخش خصوصی است ، گفت : اکنون رویکرد و رابطه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با طرف‌های تجاری در فرودگاه‌های کشور، رابطه موجر ومستاجری است که با امضای قرارداد سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی(سیف) رابطه ما با شرکای تجاری خود در فرودگاه‌ها به رویکرد مشارکتی تبدیل خواهد شد تا شرکت بتواند سهم خود از محل فروش غرفه‌ها و اماکن تجاری در فرودگاه‌های کشور لحظه‌ای دریافت و به حساب خود واریز کند .

    رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد : با استفاده از این سامانه ، انضباط مالی بین شرکت فرودگاه‌ها و شرکای تجاری برقرار و با اشراف اطلاعات فعالیت تجاری ، کنترل و نظارت ما در فرودگاه‌ها بیشتر خواهد شد تا در مسیر تحقق فرآیند هوشمندسازی نسل چهارم فرودگاه های کشور ، گام اساسی برداشته شود . هدف ما این نیست که شرکت فرودگاه‌ها خودش را جایگزین بخش خصوصی و شبکه فروش بلیت پروازهای هوایی کند ، بلکه با راه‌اندازی این سامانه ، بسترهای لازم برای فروش بلیت در فرودگاه‌های کشور در آینده فراهم می‌شود و امکان کنترل نرخ و تراکنش‌های مالی در این بستر با عنوان فروش در فرودگاه‌ها برای مردم در دسترس خواهد بود .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه "آنچه در فرودگاه ارائه می‌شود، امکان اتصال به این سامانه را پیدا خواهد کرد" اظهار داشت : قرارداد سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی(سیف) می‌تواند حق انتخاب را ما در انتخاب شرکای تجاری در فرودگاه‌های کشور بیشتر سازد و عامل مهمی در افزایش پایدار درآمدهای غیرهوانوردی کشور باشد . اکنون سود غیرعملیاتی شرکت فرودگاه‌ها از محل درآمدهای حاصله به ۲۰ درصد رسیده و برنامه ما این است که با برنامه ریزهای مناسب بتوانیم آن را در فاز نخست این قرارداد به ۵۰ درصد و در فازهای بعدی به بیش از ۷۰ درصد برسانیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم همچنین بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها کشور تاکید کرد و افزود : اکنون ۲۰۰ طرح در فرودگاه‌های کشور(بجز پروژه‌ها و طرح‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد) آماده سرمایه‌گذاری است و این سرمایه گذاری‌ها می‌تواند ارزش اقتصادی فعالیت‌های خدمات فرودگاهی را در کشور ارتقا دهد و امیدواریم با امضای این قرارداد ، بسترهای لازم برای تحقق این مهم فراهم شود .

    انجام تمام عملیات مالی اماکن تجاری در فرودگاه‌ها با شفافیت

    مدیرعامل شرکت فراپردازان آروند امید(امیدپی) نیز در این مراسم با تشریح ساختار و عملکرد این سامانه گفت: شرکت فرودگاه‌ها حاکمیت فرودگاه‌های کشور را برعهده دارد و این سامانه می‌تواند استفاده از سیستم‌های هوشمند را در فرودگاه‌های کشور فراهم کند تا تمام عملیات مالی اماکن تجاری در فرودگاه‌ها با شفافیت انجام و از رانت خواری جلوگیری شود .

    محمدمهدی متولی افزود : پایش لحظه‌ای تراکنش‌ها و نظارت بر عملیات مالی در اماکن فرودگاهی از مزیت‌های مهم استفاده از این سامانه است و شرکت فرودگاه‌ها به تبع این سیستم نرم‌افزاری پیشرفته می‌تواند تراکنش‌های فرودگاه‌های کشور را کنترل و نظارت کند .

    مدیرعامل شرکت فراپردازان آروند امید(امیدپی) تاکید کرد : شرکت امیدپی در حوزه نرم‌افزاری و هوشمندسازی فعالیت‌های تجاری و بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کند و با این سامانه بسیاری از فعالیت‌های تجاری در فرودگاهها کشور ساماندهی خواهد شد .

    قراردادی برای افزایش درآمدهای غیرهوانوردی فرودگاه‌های کشور

    در این مراسم معاون برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز گفت : برای انتخاب شرکت امیدپی عملکرد بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بررسی شد و در نهایت ، شرکت امیدپی توانست نظرات ما را بپذیرد .

    علی عبدی افزود : از آنجا که راهبردها و رویکردهای مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزایش درآمدهای پایدار غیرهوانوردی این شرکت است، لذا در نظر داریم با امضای این قرارداد ، بسترهای لازم برای افزایش درآمدهای غیرهوانوردی در فرودگاه‌های کشور را فراهم سازیم . این قرارداد نقطه آغاز همکاری شرکت فرودگاه‌ها با شرکت امیدپی است و طرفین متعهد شده‌اند با ایجاد دسترسی به اطلاعات و داده‌های تعیین‌شده، اجرای این قرارداد را با اولویت‌بندی شرکت فرودگاه‌ها تسهیل کنند .




    مطالب مرتبط

    در برخی از فرودگاه‌ها ، مشکلات بزرگی در روند پروژه‌ها ایجاد شده که ضروری است پروژه‌های عمرانی با شتاب بیشتری پیگیری شود و اقدامات مستمر برای تسریع بهره‌برداری از آن‌ها در دستور کار قرار گیرد .

    |

    بررسی داده های این نظرسنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد ، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد ، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور ، مهر و آبان ماه به ترتیب ...

    |

    تعامل و همکاری تمام ذینعفان در اتمام پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه اهواز بسیار تاثیرگذار است .

    |

    شاخص رضایت مسافر (Passenger Satisfaction Score) به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین معیاری مهم از چگونگی عملکرد کلی سازمان در رابطه با مجموعه انتظارات مسافران است و تنها سازمان هایی در این زمینه موفق‌اند که بتوانند قدرت رقابتی خود را با بالا ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ضرورت ایجاد مرکز نو‌آوری برای سازماندهی دانشمندان ...

    |

    نظرات کاربران