در حال بارگذاری ...
  • افزایش تدریجی ناوگان هوایی با آزادسازی نرخ بلیت / تأمین مالی گره اصلی توسعه

    اگر تسهیلاتی به صنعت هوایی کشور داده شده ، مربوط به شرکت‌های دولتی بوده و به شرکت‌های خصوصی توجه نشده است . نرخ سودی که برای تسهیلات در نظر گرفته می‌شود، ۳۵ درصد و بسیار بالاست و در عمل برای شرکت‌ها مقرون به صرفه نیست .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت : پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ، شاهد افزایش تدریجی تعداد ناوگان هوایی کشور هستیم ؛ امری که پیش از هر چیز نیازمند تامین مالی و اعطای تسهیلات لازم است .

    مقصود اسعدی سامانی افزود : با آزادسازی نرخ بلیت پروازها که از سال گذشته محقق شد ، شاهد افزایش تدریجی تعداد ناوگان هوایی کشور هستیم اما شرکت ها به دلیل تحریم ترجیح می‌دهند در این زمینه اطلاع رسانی چندانی نداشته باشند .

    این مقام صنفی خواستار تامین مالی شرکت‌ها و اعطای تسهیلات به آنها برای تامین ناوگان بیشتر شد و افزود : صندوق توسعه حمل و نقل هنوز اعتبار لازم در اختیار نداشته که بتواند به نوسازی ناوگان شرکت های هوایی کمک کند .

    وی درباره تجارب سایر کشورها در تجهیز و توسعه ناوگان هوایی اظهار داشت : در دیگر کشورها موسسات اعتباری و بنگاه‌ها به صورت لیزینگ هواپیما خریداری کرده و برای بهره برداری در اختیار شرکت های هوایی قرار می دهند .

    اسعدی سامانی با بیان اینکه در بخش خصوصی در ایران برای سرمایه گذاری در صنعت هوایی خود باید به تامین مالی اقدام کند ، افزود : اگر تسهیلاتی به صنعت هوایی کشور داده شده ، مربوط به شرکت‌های دولتی بوده و به شرکت‌های خصوصی توجه نشده است . نرخ سودی که برای تسهیلات در نظر گرفته می‌شود، ۳۵ درصد و بسیار بالاست و در عمل برای شرکت‌ها مقرون به صرفه نیست .

    قیمت‌گذاری دستوری بلیت هوایی در سال های گذشته سبب شده بود تا قیمت‌ها کمتر از نرخ تمام شده هر صندلی پرواز باشد و به همین دلیل بازار سیاه بلیت هواپیما نیز رواج داشت . آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در سال ۹۴ نشان داد که واقعی سازی نرخ ها در بازار به بهبود ناوگان هوایی کشور کمک می کند .

    «فری‌فلایت» برخی شرکت‌ها در ایام اربعین

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه با اشاره به پروازهای اربعین گفت : در روزهای گذشته شاهد بازگشت خالی برخی پروازها از مبداء عراق به کشورمان بودیم ؛ به طوری که ۶ مورد از پروازهای هواپیمایی ماهان در روزهای ۱۷ ، ۱۸ و ۱۹ مرداد ماه بدون حتی یک نفر مسافر و به اصطلاح «فری‌فلایت» بوده است .

    وی با بیان اینکه بیشتر زائران به دنبال حضور در مراسم پیاده روی اربعین هستند ، افزود : تاکنون استقبال از پروازهای بازگشت اربعین کمرنگ‌ بوده و همچنان بلیت برای بازگشت زوار عتبات عالیات موجود است.

    اسعدی ادامه‌ داد : در مقابل ، در ایام پس از روز اربعین وضعیت برعکس خواهد شد ؛ به طوری که پروازها از ایران خالی و پروازهای بازگشت پُر خواهد بود . با صدور مجوز پرواز بوئینگ‌های MD از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عراق از چهارشنبه گذشته ، بخشی از صندلی‌های پرواز این هواپیماها که به ظرفیت اربعین اضافه شده بود به فروش رفته است .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون اول رئیس‌جمهور طی دستوری خطاب به وزیر راه و شهرسازی ، اصلاح نرخ پروازهای اربعین را صادر کرد .

    |

    در حالی که سال گذشته نرخ دلار برای شرکت‌های هواپیمایی ۴۴ هزار تومان بود ، این عدد امسال با نرخ بالای ٧٠ هزار تومان به دست شرکت‌ها می‌رسد ، تنها یک نمونه هزینه ارزی برقراری پروازهای نجف به این اندازه افزایش پیدا کرده‌ است .

    |

    این نرخ‌ها را شرکت‌های هواپیمایی به‌ صورت داوطلبانه اعلام کرده‌اند و از مردم می‌خواهیم مراقب عوامل واسطه‌ای در خصوص گرانفروشی احتمالی باشند .

    |

    تمامی بلیت‌های پروازهای اربعین "هما" در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ با نرخ مصوب عرضه می‌شوند و تنها بخشی از صندلی‌ها در تاریخ‌های کم‌تقاضا با نرخ پایین‌تر به فروش می‌رسد.فروش این بلیت‌هاصرفاً از طریق وب‌سایت رسمی"هما" به نشانی iranair.com انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل هواپیمایی کاسپین در نشست خبری امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۴ اعلام کرد که این شرکت با دریافت مجوز از وزارت راه و شهرسازی ، به ...

    |

    نظرات کاربران