در حال بارگذاری ...
  • شفاف‌سازی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت درآمدی و سودآوری شرکت

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی ابهامات مطرح‌ شده در رسانه‌ها و پرسش‌های سهامداران ، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای تنویر افکار عمومی و سهامداران ، طی نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار به تشریح وضعیت درآمدی و سودآوری خود پرداخت .

    در پی انتشار برخی ابهامات در رسانه‌ها و طرح سؤالاتی از سوی سهامداران درباره وضعیت درآمدی و سودآوری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، این شرکت طی نامه‌ای رسمی به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن پاسخ به دغدغه‌های مطرح‌ شده ، به تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی خود پرداخت .

    متن نامه بدین شرح است :

    جناب آقای واشقانی فراهانی

    رئیس محترم اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار

    باسلام و احترام

    با توجه به برخی ابهامات مطرح‌شده در رسانه‌های خبری و سؤالات سهامداران گرامی پیرامون وضعیت درآمدی و سودآوری شرکت کشتیرانی ج . ا . ا ، بدین‌وسیله توضیحات زیر جهت تنویر افکار سهامداران محترم ارائه می‌گردد :

    ۱- همانند سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری ، بخش عمده درآمد شرکت اصلی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از محل سود سهام شرکت‌های تابعه تأمین می‌شود که این درآمد‌ها پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های تابعه در فصل بهار ، در صورت‌های مالی شرکت اصلی شناسایی می‌گردد ، لذا اتکای صرف به گزارش‌های ماهانه و میان‌دوره‌ای جهت ارزیابی عملکرد شرکت ، رویکردی ناقص و غیرمنصفانه تلقی و بررسی دقیق وضعیت سودآوری نیازمند تحلیل صورت‌های مالی تلفیقی گروه یا صورت‌های مالی سالانه شرکت اصلی خواهد بود .

    ۲-  براساس گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال ، نه‌تنها کاهش درآمدی در شرکت‌های تابعه مشاهده نشده ، بلکه رشد‌های قابل توجهی نیز به ثبت رسیده است . به عنوان نمونه ، بر اساس صورت‌های مالی شش‌ماهه حسابرسی‌شده شرکت حمل کانتینری (که مهم‌ترین شرکت گروه کشتیرانی ج. ا. ا به لحاظ سودآوری محسوب می‌شود) درآمد این شرکت در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ به بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۹.۵ هزار میلیارد تومان) رشد چشمگیری را نشان می‌دهد . همچنین سود خالص این شرکت از ۵ هزار میلیارد تومان به بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در مدت مورد اشاره افزایش یافته که حاکی از رشد ۸۲ درصدی سودآوری است . همچنین قابل ذکر است اغلب شرکت‌های زیرمجموعه گروه نیز در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ، عملکرد مطلوب‌تری از حیث سودآوری داشته‌اند ، لذا با توجه به مبالغ شش ماهه مذکور ، پیش‌بینی می‌گردد عملکرد تلفیقی گروه برای سال ۱۴۰۳ در حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان تحقق یابد .

    ۳-  در خصوص هزینه‌های عملیاتی مندرج در گزارش ۹ ماهه ، عمده اقلام مرتبط با سود و زیان تسعیر ارز ناشی از افزایش نرخ ارز در سال ۱۴۰۳ مربوط به سرفصل‌های تسهیلات ارزی و دارایی‌های غیرعملیاتی بوده که توضیحات تکمیلی آن از طریق سامانه کدال منتشر شده است .

    ۴-  پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد تومان سود سهام در مجمع عمومی سالیانه مهرماه ۱۴۰۳ منجر به کاهش سود انباشته شرکت اصلی شده است .

    ۵- از ابتدای سال جاری تاکنون ، سهام شرکت با توجه به وضعیت مطلوب درآمدی و سودآوری ، بازدهی بیش از ۲۵ درصدی را برای سهامداران به همراه داشته است .

    در انتها به سهامداران محترم توصیه می‌شود جهت ارزیابی دقیق وضعیت مالی شرکت ، صرفاً به اطلاعیه‌های رسمی منتشره در سامانه کدال استناد نموده و از توجه به اخبار منتشر شده در سایر رسانه‌ها خودداری فرمایند .

     

     

     

    102343_149

     

     

    102344_150

     

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سند جامع پدافند غیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اخذ تاییدیه‌های لازم از سازمان پدافند غیرعامل ، در جلسه شورای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک مقام ارشد حوزه حمل‌ونقل دریایی روسیه اعلام کرد که حمل‌ونقل تجاری در دو مسیر راهبردی روسیه – ایران – هند و روسیه ...

    |

    امید است با پیگیری‌های مشترک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های مرتبط ، بتوانیم ازظرفیت‌‎های بندر چابهار و پسکرانه آن برای توسعه پایدار سیستان و بلوچستان بهره‌ ببریم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت‌های گروه کشتیرانی همواره به ایفای تعهدات ارزی صادراتی و وارداتی خود در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص برای خدمت در ناوگان اقیانوس‌پیمای خود ، از ...

    |

    نظرات کاربران