در حال بارگذاری ...
  • اعتماد به جوانان متخصص موجب ساخت نخستین رادار فرودگاهی تمام ایرانی شد

    با توجه به قدمت و فرسودگی سامانه‌های راداری کشور و ایجاد افزونگی و ارتقا پوشش راداری در منطقه جنوب‌ غرب ، این سامانه راداری در فرودگاه آیت اله جمی آبادان ، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ساخت نخستین رادار فرودگاهی تمام ایرانی توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت : این پروژه بزرگ توسط متخصصان الکترونیک هواپیمایی (ATSEP) شرکت فرودگاه‌ها و متخصصان دانشگاه صنعتی اصفهان به اتمام رسید .

    محمد امیرانی ، در آیین بهره‌برداری همزمان از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ، ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالروز نصر عظیم خرمشهر ، گفت : امروز به یُمن این مناسبت غرورآفرین ، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی و هوانوردی به ارزشی بالغ بر ۶/۹ میلیون یورو هستیم .

    وی با اشاره به پروژه‌های فرودگاهی قابل افتتاح در سالروز آزادسازی خرمشهر ، گفت : امروز شاهد افتتاح پروژه در فرودگاه‌های بوشهر ، امام خمینی ، شاهرود ، ایلام ، شیراز ، جیرفت ، یاسوج و نیز مهم‌ترین پروژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یعنی طراحی ، ساخت ، نصب و راه‌اندازی اولین رادار بومی فرودگاهی MSSR_MODE S فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان هستیم که به‌منظور افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه ملی ، در محل سایت رادار فرودگاه شهید آیت‌الله جمی آبادان حضور پیدا کرده‌ایم .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص اهمیت پروژه بزرگ افتتاح و بهره‌برداری رادار فرودگاه آبادان ، گفت : با توجه به قدمت و فرسودگی سامانه‌های راداری کشور و ایجاد افزونگی و ارتقا پوشش راداری در منطقه جنوب‌ غرب ، این سامانه راداری در فرودگاه آیت اله جمی آبادان ، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

    امیرانی تصریح کرد : با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن ، برای این پروژه بزرگ به‌ توان متخصصان و فرزندان این کشور اعتماد کردیم و مطالعه ، طراحی و ساخت رادار بومی را از سال ۱۳۹۸ با مشارکت متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و پژوهشکده فاوا دانشگاه صنعتی اصفهان ، آغاز کردیم .

    وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۲ عملیات سیویل‌وُرک (عملیات آماده‌سازی زیرساخت) و نصب و راه‌اندازی آنتن و سیستم رادار MSSR با تکنولوژی MODE S آغاز شده است ، گفت : از مرداد ۱۴۰۳ آزمون‌های فنی و عملیاتی مربوط به این پروژه ، آغاز و در حال حاظر به‌ مناسبت سوم خرداد ، سالروز آزادسازی خرمشهر آماده افتتاح و بهره‌برداری با دستور رییس جمهور شد .

    امیرانی با اشاره به مزایای رادار MSSR MODE S فرودگاه آبادان برای کشور ، گفت : بومی‌سازی ساخت رادارهای MSSR فرودگاهی ، پشتیبانی از سامانه راداری اهواز و افزایش پوشش راداری جنوب‌غرب کشور به منظور ارتقا ایمنی پروازهای داخلی و عبوری ، استفاده از تکنولوژی MODE S که دارای قابلیت آشکارسازی بهتر و دقیق تری بوده و اطلاعات بیشتری از پرواز را در اختیار کنترلر ترافیک هوایی ، قرار می‌دهد . این در حالی است که با این پروژه به‌ میزان حدود ۸۰۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان گفت : این رادار در صورت بازاریابی مناسب ، قابلیت فروش و خدمات پس از فروش به کشورهای خارجی را خواهد داشت .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، همزمان با روز جهانی الکترونیک هواپیمایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران در دیدار با متخصصین ATSEP گفت: با وجود ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر فرودگاه آبادان گفت : در راستای خدمت‌رسانی به زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام اربعین ، فرودگاه آبادان همچون ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام وارسی پروازی در بیش از ۴۵ فرودگاه سطح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست هم‌اندیشی با ۳۲ تن از مشاوران پروژه‌های فرودگاهی به‌ منظور بررسی دیدگاه‌ها و دغدغه‌های موجود برای حل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جریان بازدید از روند اجرای پروژه فرودگاه ...

    |

    نظرات کاربران