در حال بارگذاری ...
  • تعرفه‌های ریالی و هزینه‌های ارزی یکی از مشکلات فعالیت در حوزه بنادر است

    ما چندین نرخ ارز داریم و تبدیل تعرفه‌های ریالی به این چندین نرخ ارز نه تنها ما را با مشکلات و سردرگمی بسیاری روبه‌رو می‌کند ، بلکه وقتی تعرفه‌ها به ارز تبدیل می‌شود ، ارزش آنها بسیار پایین است و در نتیجه سود کشور بسیار پایین خواهد آمد . از سوی دیگر ، سود حاصله هیچ هم‌خوانی با هزینه‌های بندر نخواهد داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص و فرار آنها از کشور ، یکی از مشکلات شرکت‌های فعال در حوزه بنادر را تامین تجهیزات و الزام در خرید تجهیزات استراتژیک بندری از محل تولید داخل دانست و گفت : اکنون با فقر تجهیزات بندری مواجه هستیم ، در داخل کشور به جز لیفتراک‌های سبک تجهیزات استراتژیک دیگر تولید نمی‌شود .

    سعید جعفری در نخستین همایش رویکردهای نوین به ظرفیت‌های دریایی و بندری در راستای تحقق منافع ملی با تاکید بر مشکلات اصلی در حوزه صنعت خدمات دریایی و بندری و نقش مهم دانشگاه‌ها در حل آن مشکلات گفت : تکنولوژی ، نیروی انسانی ، سرمایه‌گذاری و عدم تطابق هزینه‌ها و درآمدها از مشکلات مهم این حوزه است .

    او با اشاره به اینکه کمبود و فرار نیروی انسانی متخصص از کشور نیز یکی از مشکلات بسیار مهم این حوزه است ، اظهار کرد : نیروی متخصص و آموزش‌دیده سرمایه کشور به شمار می‌رود اما با وجود اینکه آموزش نیروی متخصص شرکت را متحمل فشارهای بسیاری می‌کند ، این نیروها از کشور خارج و به کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس می‌پیوندند .

    به گفته جعفری ، نیروی انسانی باید از مدارس تربیت و آموزش دیده شود .

    با فقر تجهیزات بندری مواجه هستیم

    مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا تصریح کرد : مسئله دیگر تامین تجهیزات و الزام در خرید تجهیزات استراتژیک بندری از محل تولید داخل است . در داخل کشور به جز لیفتراک‌های سبک تجهیزات استراتژیک دیگر تولید نمی‌شود . همین امروز ما حاضر هستیم اگر در کشور تجهیزات استراتژیک بندری تولید شود ، اقدام به عقد قرارداد و خریداری کنیم .

    جعفری با اشاره به فرسوده بودن تجهیزات بندری گفت : تهیه تجهیزات در کشور سخت و دشوار شده و با فقر تجهیزات بندری روبه‌رو هستیم .

    قصه پرغصه تعرفه ریالی ، هزینه ارزی

    او خاطرنشان کرد : از مشکلات دیگر فعالیت در حوزه بنادر ، تعرفه‌های ریالی و هزینه‌های ارزی است . ما چندین نرخ ارز داریم و تبدیل تعرفه‌های ریالی به این چندین نرخ ارز نه تنها ما را با مشکلات و سردرگمی بسیاری روبه‌رو می‌کند ، بلکه وقتی تعرفه‌ها به ارز تبدیل می‌شود ، ارزش آنها بسیار پایین است و در نتیجه سود کشور بسیار پایین خواهد آمد . از سوی دیگر ، سود حاصله هیچ هم‌خوانی با هزینه‌های بندر نخواهد داشت .

    مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بیان کرد : تعرفه‌ها هر سال ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و عملا با گذشت ۳ ماه از سال عملیاتی می‌شود اما در نهایت افزایش تعرفه‌ها ۲۴ درصد خواهد بود .

    جعفری در پایان با اشاره به ۳۸ سال فعالیت شرکت خدمات دریایی و بندری سینا در بنادر کشور بیان کرد : تجربه نشان داده است که همکاری صنعت و دانشگاه موفقیت‌های چشمگیری را به همراه خواهد داشت . این روزها برگزاری همایش‌ها در کشور بسیار شده است و درخواست‌های همکاری متعددی از برگزارکنندگان دریافت می‌کنیم ، اما شرکت سینا یک بنگاه اقتصادی است و باید همکاری با این همایش‌ها برای شرکت خروجی مناسبی داشته باشد .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    نظرات کاربران