در حال بارگذاری ...
  • آیا امکان کار پاره وقت برای خدمه پروازی وجود دارد ؟

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایکائو خستگی را شاخص فیزیولوژیکی کاهش توانایی عملکرد ذهنی یا فیزیکی ناشی از کم خوابی یا بیداری طولانی مدت و یا حجم کار زیاد تعریف می‌کند . برای مدیریت خستگی و اطمینان از ایمنی ، ساعات کاری خلبانان و مهمانداران بر اساس قوانین کشوری محدود می شود .

    زمان پرواز مهمانداران در اروپا نمی تواند از ۱۰۰۰ ساعت در سال تجاوز کند ، در حالی که در انگلستان ، این محدودیت سالانه ۹۰۰ ساعت است . به طور مشابه ، خلبانان ایالات متحده به حداکثر ۱۰۰ ساعت پرواز در ماه محدود می شوند . این محدودیت‌ها تضمین می‌کند که حرفه‌ای‌ها در طول پرواز هوشیار و توانا هستند . با این توصیف کار پاره وقت برای خدمه پروازی پیچیده می شود .

    آیا کار پاره وقت برای مهمانداران امکان پذیر است ؟

    نقش خدمه پرواز فراتر از خدمات رسانی به مسافران است . وظیفه مضاعف آنها رسیدگی در شرایط اضطراری ، برخورد با مسافران سرکش و تضمین ایمنی کلی است . این امر مستلزم آموزش دقیق است که می تواند برای فرصت های پاره وقت ، به ویژه برای اعضای کم تجربه خدمه ، چالش هایی ایجاد کند .

    علاوه بر این ، "قانون ۱۰۰۰۰ ساعت" برای حرفه ای شدن نشان می دهد که تسلط در هر زمینه ای نیاز به تمرین قابل توجهی دارد . با توجه به اینکه مهمانداران هواپیما معمولاً حدود ۱۰۰۰ ساعت در سال کار می کنند ، رسیدن به مهارت بالا حدود یک دهه طول می کشد . این نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی ممکن است به کار پاره وقت برای مهمانداران مردد باشند ، زیرا ثبات و تخصص در اولویت هست .

    عوامل موثر بر فرصت های پاره وقت

    هواپیماهای مسافری در مقابل جت های خصوصی : مهمانداران هواپیماهای خصوصی به دلیل پروازهای کوتاه تر و کمتر اغلب ساعات کاری کمتری دارند . این امر ممکن است در مقایسه با خطوط هوایی مزیتی برای کار پاره وقت در جتهای خصوصی باشد .

    ساعات کاری معمول در مقابل غیر معمول : خطوط هوایی به صورت شبانه روزی کار می کنند که منجر به برنامه هایی می شود که اغلب شامل ساعات غیر معمول است . مهمانداران بسته به مقصد و مسیر پرواز ، ممکن است در شهرهای دور در ساعات عجیب و غریب فرود بیایند و کار پاره وقت را غیرقابل پیش بینی و سخت کند .

    چالش های کار پاره وقت برای خلبانان

    اگر چه ایالات متحده به خلبانان اجازه می دهد تا ۱۰۰ ساعت در ماه پرواز کنند، اما زمان پرواز تنها یکی از جنبه های کار آنهاست . خلبانان همچنین وظایف زمینی مختلفی را انجام می دهند ، مانند :

    ترسیم طرح های پروازی

    انجام بازرسی قبل و بعد از پرواز

    انجام بررسی های تعمیر و نگهداری

    مطالعه گزارش های هواشناسی

    مدیریت سوخت گیری

    این مسئولیت ها ساعات کاری آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و خلبانی را از یک حرفه نیمه وقت دور می کند .

    ساعات کاری معمولی خلبانی

    وظایف ترکیبی در پرواز و زمین برای خلبانان به طور کلی به شرح زیر است :

    خلبان شرکت های هواپیمایی ، ساعت پروازی : ۷۵ - ساعت زمینی : ۱۰۰ - ۱۵۰

    معلم خلبان ، ساعت پروازی : ۸۰ - ساعت زمینی : ۱۰۰ - ۱۰۰

    خلبان تجاری ، ساعت پروازی : ۸۵ - ساعت زمینی : ۸۰

    فرصت های خلبانی پاره وقت

    با توجه به پیچیدگی های حفظ گواهینامه ها و تضمین استانداردهای ایمنی ، خطوط هوایی عموماً تمایلی به ارائه موقعیت های پاره وقت به خلبانان ندارند . با این حال ، ممکن است برخی فرصت ها در هوانوردی خصوصی یا پروازهای برنامه ریزی شده کوتاه مدت وجود داشته باشد . با این حال ، این موقعیت ها نادر و به شدت تنظیم شده است .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    سازمان هواپیمایی کشوری همواره در راستای دستیابی به استانداردها ، رفع مشکلات و بهبود کیفیت ارائه خدمات کنار شهر فرودگاهی ایستاده است و این موضوع با تشکیل تیم تخصصی از هردو طرف با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ترافیک هوایی در سطح جهانی ، فراتر از سطح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رشد می‌کند و ...

    |

    ما در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) معتقدیم ، همه باید به سفرهای هوایی دسترسی داشته باشند و به ویژه حضوری بی‌دغدغه همراه با لبخند را در فرودگاه تجربه کنند . به همین منظور پیوسته در تلاش هستیم تا شرایط بهتری برای تردد و حضور توان‌خواهان در تمام ساختمان‌های شهر فرودگاهی ایجاد ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بررسی عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ۱۰۰ روز ابتدایی خدمات‌رسانی دولت چهاردهم حاکی از انجام اقدامات و ...

    |

    با توجه به حضور مدیران کل فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد ، مشهد ، شیراز ، تبریز و اصفهان در این جلسه، شاخص‌ها و مولفه‌های مختلف اجرای برنامه ملی تسهیلات حمل و نقل هوایی کشور در شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های یاد شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    |

    نظرات کاربران