مدیریت جزیره ای در لجستیک کشور ، موجب عدم رشد این حوزه شده است
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سابق شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در حاشیه ششمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته ۱۴۰۴، که به همت شرکت نمایشگاهی میلاد نور برگزار شد ، در مصاحبهای اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت : یک فضای مشترکی باید داشته باشد. حوزه لجستیک برای مدیریت به نظر من میرسد که با این وزارتخانههایی که در حال حاضر داریم کمتر این اتفاق میتواند بیفتد و باید یک طراحی جدیدی واقعا رخ بدهد یا اینکه در مدیریت بالادستی این اتفاق بیفتد .
امیرحسین ابیانه نظری ادامه داد : ما در حوزه لجستیک تقریبا هشت درصد از جیدیپی کشور را تامین میکند ولی در حالی که دنیا به سمتی رفته که بالای هفده هجده درصد از جی دی پی اش را خصوصا در جاهایی که توسعهیافته هستند دارند از آن تامین میکنند و پیش بینی ما این است که در کشور ما با توجه به شرایطی که وجود دارد این بیشتر هم باشد . خب این نیاز دارد به اینکه ساختار در حقیقت لجستیک کشور تغییر بکند . این هماهنگیها با همدیگر بیشتر بشود .
وی افزود : جزیرهای عمل کردن باعث این شده که بسیاری از منافع در حقیقت و عایدی ملی کنار گذاشته شده و این بایستی با همدیگر در حقیقت هماهنگ شود . یک هماهنگ کننده محکم و دقیقی میخواهد که انشاء الله به وسیله در حقیقت سیستمهای بالادستی بتوانیم این کار را انجام دهیم .
ابیانه نظری در ادامه یادآور شد : ما پیش بینی مان این است که لاجرم هستیم و این تغییر باید انجام شود . کمااینکه بارها هم این ساختارها در حقیقت تغییراتی پیشنهاد شده ولی اتفاقی نیفتاده اما حتما باید این اتفاق بیفتد و دست کم اینکه مجموعههایی که در حقیقت در حوزه لجستیک جزو ارکان هستند در کنار هم بنشینند و یک کمیته مشترکی را شکل دهند . این میتواند با یک مجموعه اجلاسیه حداقلی ابتدایی شکل بگیرد که انشاءالله ما امید این را داریم که هر چه زودتر این شکل بگیرد .