در حال بارگذاری ...
  • لزوم تمرکز بر نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری وزارت راه و شهرسازی به جای تصدی‌گری

    نیازمند تمرکز بر عدالت‌محوری و برخورداری عادلانه کلیه شهروندان از امکانات و زیرساخت‌ها و پیاده‌سازی موضوع عدالت سرزمینی هستیم . به منظور بهبود سلامت نظام اداری و فسادستیزی ساختاری باید ریشه‌ های فساد از طریق ارتقاء شفافیت حذف شود و ضمن تسهیل دسترسی به اطلاعات ، تعارض منافع مدیریت شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر اهمیت تمرکز بر نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری این وزارتخانه به جای تصدی‌گری تاکید کرد و گفت : می توان زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و انحصارزدایی و توسعه مشارکت عمومی - خصوصی به‌ویژه در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های مقیاس بزرگ را فراهم کرد .

    فرزانه صادق مالواجرد بر پایبندی به قوانین و مقررات ، اسناد بالادستی شامل چشم‌انداز ، سیاست های کلی نظام ، برنامه هفتم توسعه و ... و التزام به برنامه‌محوری در مقابل روزمرگی تاکید کرد و گفت : باید تعامل مثبت و همکاری با کلیه ذینفعان شامل مجلس ، قوه قضاییه ، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ، شهرداری‌ها ، انجمن‌های تخصصی و صنفی ، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با هدف هم‌گرایی ، توافق‌سازی ، تقویت انسجام داخلی و تقدم منافع ملی بر منافع دستگاهی و بخشی شکل بگیرد .

    وی افزود : نیازمند تمرکز بر عدالت‌محوری و برخورداری عادلانه کلیه شهروندان از امکانات و زیرساخت‌ها و پیاده‌سازی موضوع عدالت سرزمینی هستیم . به منظور بهبود سلامت نظام اداری و فسادستیزی ساختاری باید ریشه‌ های فساد از طریق ارتقاء شفافیت حذف شود و ضمن تسهیل دسترسی به اطلاعات ، تعارض منافع مدیریت شود .

    مالواجرد با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد و محاسبات و اتخاذ رویکرد علمی و کارشناسی گفت : به جای اتکا به نظرات شخصی برای حل مسائل با ابتنا به عقلانیت و خرد جمعی خبرگان و کارشناسان باید اقدام شود و نیز مدیران بر مبنای شایسته‌سالاری انتخاب شوند و  مدل مدیریت مشارکتی پیاده‌سازی شود .

    وی در ادامه بر ضرورت تقویت هماهنگی و هم‌افزایی بین بخشی میان حوزه‌های حمل و نقل، مسکن و شهرسازی با هدف راهبری توسعه زیرساخت ها به منظور زمینه‌سازی توسعه اقتصادی ، اجتماعی کشور تاکید کرد و افزود : باید کارایی ارتقا یابد و اثربخشی و قابلیت های وزارت راه و شهرسازی و واحدهای زیرمجموعه تقویت شود . همچنین برای پیش‌برد اهداف و حل مسایل و بحران‌ های چند بعدی و پیچیده پیش‌رو از روش‌های مختلف از جمله یادگیری از تجربیات جهانی و داخلی ، حکمرانی شواهد محور ، پیاده‌سازی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد (تفویض اختیار ، تخصیص بودجه و امکانات، ارزیابی و پاسخگویی) باید استفاده شود .

    وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت تمرکز بر نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری این وزارتخانه به جای تصدی‌گری خاطرنشان کرد : می توان زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و انحصارزدایی و توسعه مشارکت عمومی - خصوصی به‌ویژه در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های مقیاس بزرگ را فراهم کرد .

    مالواجرد در ادامه توسعه همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری خارجی و دیپلماسی اقتصادی حمل و نقل برای توسعه زیرساخت‌ها و ترانزیت به ویژه همکاری با کشورهای همسایه و کشورهایی که با ایران ارتباط راهبردی دارند را مهم برشمرد . باید به اصول توسعه پایدار همچون پایداری محیط زیستی ، پایداری اجتماعی - فرهنگی و پایداری اقتصادی توجه شود و برای دستیابی به استاندارهای جهانی در بخش‌های مختلف به‌ویژه صنایع هوایی و ریلی با هدف جلب رضایت مردم و احساس سربلندی و افتخار ایرانیان در جهان هدفگذاری شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس مرکز امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی در آغاز شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون اول رییس جمهوری مصوبه هیئت وزیران برای تامین ۳۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوس ، مینی بوس و کشنده از طریق تولید داخل و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌های سازمان هواپیمایی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، امین ترفع رئیس مرکز امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی در دومین همایش ملی ترانزیت که به همت انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین ...

    |

    برای رسیدن به اهداف برنامه هفتم یعنی ۴۰ میلیون تن در سال باید به ترانزیت ۳ میلیون تن در ماه برسیم که این رقم اکنون یک و نیم میلیون تن است که البته ظرفیت ما بیشتر از این رقم برآورد می‌شود .

    |

    نظرات کاربران