آغاز مجدد ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان با دستور وزیر راه و شهرسازی
![آغاز مجدد ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان با دستور وزیر راه و شهرسازی](./cache/2/attach/202501/143598_1171936186_320_200.jpg)
ما در دو سال گذشته به خاطر محدودیت منابع مالی چاره ای به جز انجام عملیات زیرسازی و سایر بخش ها نداشتیم تا تکلیف تمرکز منابع بر روی راه آهن چابهار - زاهدان و خرید ریل و تامین تراورس مشخص شود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل از آغاز مجدد ریل گذاری در پروژه راه آهن چابهار - زاهدان پس از دو سال وقفه خبر داد و گفت : عملیات ریل گذاری پس از صدور دستور وزیر راه و شهرسازی در سفر قبلی به استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا به امروز پیشرفت مطلوبی نیز داشته است .
عباس خطیبی با اشاره به آغاز مجدد عملیات ریل گذاری در پروژه راه آهن چابهار - زاهدان اظهار کرد : راه آهن چابهار - زاهدان به عنوان یکی از ابر پروژههای زیربنایی کشور در جریان انجام عملیات ساخت و توسعه به دلیل کمبود منابع مالی و برخی موانع با مشکل تامین ریل مواجه بود ، به همین دلیل اگرچه سایر بخش ها مانند زیرسازی و ساخت ایستگاه ها تحت عملیات اجرایی قرار داشت، اما عملیات ریل گذاری با وقفه دو ساله مواجه بود .
وی افزود : با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تخصیص منابع مالی به راه آهن چابهار - زاهدان ، همچنین صدور دستور شروع عملیات ریل گذاری توسط وزیر راه و شهرسازی در سفر قبلی به استان سیستان و بلوچستان ، تا کنون حدود ۲۵ کیلومتر از خاش به ایرانشهر و ۳ کیلومتر نیز در مسیر برگشت عملیات بالاست ریزی و ریل گذاری انجام شده است که در مجموع به ۲۸ کیلومتر می رسد . حدود ۴۵ کیلومتر عملیات بالاست ریزی در این محدوده انجام شده است .
خطیبی یادآور شد : حدفاصل سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی تا به امروز علاوه بر انجام عملیات مذکور ، از چابهار به سمت نیکشهر نیز حدود ۱۶ کیلومتر عملیات تراورس چینی هم انجام شده است .
وی با اشاره به علل توقف ریل گذاری طی دو سال گذشته تصریح کرد : ما در دو سال گذشته به خاطر محدودیت منابع مالی چاره ای به جز انجام عملیات زیرسازی و سایر بخش ها نداشتیم تا تکلیف تمرکز منابع بر روی راه آهن چابهار - زاهدان و خرید ریل و تامین تراورس مشخص شود .
وی افزود : در جریان سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی و پس از بررسی پروژه راه آهن چابهار - زاهدان مشخص شد که برای تکمیل این خط ریلی به ۲۰ همت نیاز است و بلافاصله پس از تصویب آن ، دستور آغاز عملیات ریل گذاری توسط دکتر صادق صادر شد و سازمان برنامه و بودجه نیز کمک های خوبی در این مدت انجام داد . مجموع اقدامات فوق پایداری تامین منابع را برای ما رقم زد تا به تکمیل بخش های روسازی که نسبت به سایر بخش ها از پیشرفت کمتری برخوردار بود بپردازیم .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم