در حال بارگذاری ...

دیپلماسی حمل و نقل ، موتور محرک اقتصاد

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین همایش حمل‌ونقل و توسعه اقتصادی در آستانه روز حمل‌ونقل ، به همت اتاق بازرگانی تهران و با همکاری وزارت راه و شهرسازی در مرکز همایش‌های رایزن برگزار شد ؛ همایشی که وزیر راه و شهرسازی در آن از اصلاح سازو‌کارهای درآمدی و تقویت نقش بخش‌خصوصی در حوزه حمل‌و‎نقل خبر داد .

وزیر راه‌ و‌ شهرسازی در این همایش که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ، مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های بخش‌خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه «در دوره کنونی ، چاره‌ای برای دولت نمانده که با بخش‌خصوصی آشتی کند» گفت : اگر در دهه‌ها و حتی سال‌های گذشته ، دولت‌ها با خیالی آسوده فرصت‌ها را به بعد موکول می‌کردند ، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فرصت بعدی ، دیگر وجود ندارد و پوسته سخت عدم اعتماد به بخش‌خصوصی شکسته شده است .

فرزانه صادق ، با اشاره به اینکه طی نزدیک به دو سال عمر دولت چهاردهم ، چند پروژه در قالب مشارکت عمومی - خصوصی در کشور اجرا شد، تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی با جدیت به دنبال این مدل از قراردادها است .

وی در خصوص اصلاح تعرفه‌ها و سازوکارهای درآمدی مربوط به حوزه حمل‌و‌نقل نیز گفت : طبق مصوبه قانونی مجلس ، به نرخ‌گذاری دستوری در این بخش عملا پایان داده شده بود اما به دلیل مسائلی که در سایر حوزه‌های اقتصادی پیش آمد ، ستاد تنظیم بازار به قیمت‌گذاری تعرفه‌های حوزه حمل‌و‌نقل نیز ورود پیدا کرد .

 

 

 

 
 
 
 
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم
 
 
 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام حمایت از بخش خصوصی ، از همکاری مشترک اتاق بازرگانی ، وزارت راه و شهرسازی و صندوق‌ حمل و نقل خبر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیمان سنندجی ، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی تهران ، در اظهاراتی صریح نسبت به وضعیت بحرانی ترانزیت کشور و از دست ...

|

قانون ، مدیریت پایانه‌ها را بر عهده وزارت راه و سازمان راهداری می‌داند ، اما در عمل ، هر دستگاهی دیدگاه خود را اعمال می‌کند و همین چندگانگی موجب ایجاد صف ، توقف و نارضایتی فعالان بخش خصوصی شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بهمن عشقی ، عضو کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی تهران ، در سخنانی صریح و انتقادی با هشدار نسبت به وضعیت بحرانی ...

|

جهان تولید امروز دیگر محدود به خطوط کارخانه‌ای نیست و بر محور شبکه‌های هوشمند و داده‌محور زنجیره تأمین سازمان یافته است . کشورهایی که در ادغام داده، فناوری و لجستیک سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بالاترین سطوح کارایی را تجربه می‌کنند .

|

نظرات کاربران