اعتمادسازی وزیر راه و شهرسازی حضور سرمایهگذاران در حملونقل ریلی را افزایش داد
کشور امروز با ناترازی انرژی روبهروست ؛ موضوعی که مردم را آزار میدهد . ایجاد شبکه ریلی میتواند حداقل ۷ برابر جاده صرفهجویی انرژی داشته باشد و همین امر انگیزه توجه به این بخش را افزایش میدهد . همچنین با توجه به آلایندگی هوا ناشی از خودروها ، توسعه شبکه ریلی میتواند میزان انتشار ذرات سمی را کاهش دهد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با تأکید بر اینکه سرمایهگذاری در بخش ریلی می تواند ۷ برابر جاده صرفهجویی انرژی و کاهش آلایندگی به همراه داشته باشد ، گفت : امروز با اعتمادسازی و پیگیریهای وزیر راه و شهرسازی و مدیران مربوطه ، شاهد حضور پررنگ سرمایهگذاران در حوزه حملونقل ریلی هستیم .
محمدرضا رضایی کوچی در آیین امضای قرارداد و تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه مرکز لجستیک آپرین و ناوگان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در شرکت راه آهن برگزار شد با اشاره به ضرورت توسعه سرمایهگذاری در بخش ریلی کشور اظهار کرد : خوشحالیم که در یک سال گذشته برای سومین بار میزبان سرمایهگذاران بخش خصوصی در حوزه ریلی هستیم؛ حوزهای که پیشتر کمتر مورد توجه قرار گرفته بود اما امروز با اعتمادسازی و پیگیریهای وزیر راه و شهرسازی و مدیران مربوطه ، شاهد حضور پررنگ سرمایهگذاران هستیم .
رضایی کوچی افزود : کشور امروز با ناترازی انرژی روبهروست ؛ موضوعی که مردم را آزار میدهد . ایجاد شبکه ریلی میتواند حداقل ۷ برابر جاده صرفهجویی انرژی داشته باشد و همین امر انگیزه توجه به این بخش را افزایش میدهد . همچنین با توجه به آلایندگی هوا ناشی از خودروها ، توسعه شبکه ریلی میتواند میزان انتشار ذرات سمی را کاهش دهد .
وی با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۲۰ هزار فوتی در جادههای کشور به دلیل تصادفات و مشکلات کیفیت خودروها ثبت میشود ، گفت : سرمایهگذاری در بخش ریلی میتواند به کاهش چشمگیر این آمار کمک کند . علاوه بر آن ، قیمت تمام شده کالا در حملونقل ریلی کمتر است و کالا سریعتر و ارزانتر به دست مصرفکننده میرسد .
رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد : طبق برنامه هفتم توسعه ۳۰ درصد بار کشور باید از طریق شبکه ریلی جابهجا شود و حداقل ۴۰ میلیون تن کالا در پایان برنامه در مسیر ترانزیت ریلی منتقل شود . این نشان میدهد هر میزان سرمایهگذاری در این حوزه در راستای قانون و منافع مردم خواهد بود .
رضایی کوچی با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر گفت : این ماده ظرفیتهایی برای بخش خصوصی فراهم کرده تا در صورت صرفهجویی انرژی ، دولت و وزارت نفت معادل آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند . در همین راستا کمیسیون عمران تاکنون دو جلسه برگزار کرده و یک کمیته تشکیل داده است و مسیر خوبی در راهآهن جمهوری اسلامی ایران طی شده که به زودی به نتیجه خواهد رسید .
وی همچنین به مشکلات سرمایهگذاران در حوزه بانکی اشاره کرد و گفت : بسیاری از سرمایهگذاران هنگام خرید کالا با مشکل وثیقه مواجه میشوند . در قانون تأکید شده است که بانکها باید قراردادهای تضمینی را به عنوان وثیقه بپذیرند اما تاکنون این اقدام انجام نشده است . کمیسیون عمران نشستهایی برگزار کرده و تلاش دارد بانکها را متقاعد کند تا در این زمینه همکاری کنند .
رضایی کوچی در پایان با قدردانی از بخش خصوصی ، وزیر راه و شهرسازی و مدیران مربوطه گفت : این اعتمادسازی و جذابیت موجب شده سرمایهگذاران با اطمینان وارد حوزه ریلی شوند . کمیسیون عمران نیز همچنان حمایتهای خود را ادامه خواهد داد تا این مسیر به نفع کشور و مردم پیش برود .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم