در حال بارگذاری ...

کارشناسان مدیریت ابنیه بازوی اصلی حفظ زیرساخت‌های فرودگاهی هستند / تأکید بر توجه به نیاز توانخواهان در پروژه‌های عمرانی

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تأکید بر توجه به نیازهای توانخواهان در پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌ها ، گفت : کارشناسان مدیریت ابنیه بازوی اصلی حفظ زیرساخت‌های فرودگاه‌های کشور هستند .

غلامرضا دهقانی‌زاده در کارگاه آموزشی مدیریت نگهداری ابنیه و سطوح پروازی فرودگاه‌های کشور که به‌میزبانی فرودگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است ، با طرح موضوع کمرنگ‌شدن نظارت در حوزه معاونت عملیات فرودگاهی اظهار داشت : بخش عمده پاسخگویی شرکت فرودگاه‌ها در حوزه خدمات‌رسانی به مردم ، به عملکرد همین بخش وابسته است ؛ چه ساختمان‌ها، چه تسهیلات فرودگاهی و چه زیرساخت‌ها و خدمات مسافری ؛ بنابراین کارشناسان حوزه نگهداری ابنیه ، بازوی اجرایی نگهداری زیرساخت‌های فرودگاهی هستند و جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند .

معاون عملیات فرودگاهی با بیان اینکه ارتقای جایگاه کارشناسان مدیریت نگهداری ابنیه یک ضرورت جدی است ، افزود : عملکرد شما ارتباط مستقیم با رضایت‌مندی مسافران، نظرسنجی‌ها و گزارش‌های ارزیابی دارد و از سویی برای مدیران عالی شرکت نیز ارتقای خدمات فرودگاهی موضوعی بسیار مهم و اولویت‌دار است .

دهقانی‌زاده با تأکید بر حساسیت کار کارشناسان حوزه نگهداری ابنیه و سطوح پروازی خاطرنشان کرد : ماهیت کار ما پشت‌میزنشینی نیست . بازدیدهای روزانه و مستمر کارشناسان مدیریت نگهداری ابنیه ، به‌دلیل ارتباط مستقیم با بازخورد عملکرد آنان با خدمات مسافر ، باید دقیق ، هدفمند و منطبق بر استانداردها باشد . انتظار می‌رود این روند روزبه‌روز ارتقای بیشتری پیدا کند .

معاون عملیات فرودگاهی با تاکید بر تدوین چک‌لیست واحد برای بازدیدها ، افزود : بازدیدهای روزانه از سطوح پروازی ، ترمینال‌ها ، محوطه‌ها ، ساختمان‌های عملیاتی ، انتظامی و نظامی و سایر ابنیه باید بر اساس یک چارچوب یکسان انجام شود . در شرایط اقتصادی فعلی که هزینه‌ها بسیار سنگین شده ، اهمیت نظارت‌های دقیق چند برابر شده و این بازدیدها باید به‌صورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و فصلی انجام شود .

دهقانی‌زاده سیاست شرکت فرودگاه‌ها را واگذاری بخش قابل‌توجهی از امور نگهداری ابنیه به فرودگاه‌ها عنوان کرد و توضیح داد : چارچوب سازمانی و الزامات دستگاه‌های نظارتی مشخص است و باید رعایت شود . در خصوص تجمیع پروژه‌های بهسازی داخل فرودگاه‌ها و انجام کار بصورت مناقصه نیز چندین مزیت وجود دارد ؛ از جمله امکان برنامه‌ریزی مناسب، کاهش تداخل‌ها و بهره‌مندی بیشتر فرودگاه‌های کم‌برخوردار از اعتبارات .

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها تأکید کرد : ضروری است فرودگاه‌ها هرچه سریع‌تر برنامه پیشنهادی خود را به ستاد ارسال کنند تا از ابتدای سال آینده عملیات‌های بهسازی آغاز شود .

دهقانی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ، صیانت از همکاران معاونت عملیات فرودگاهی را یکی از برنامه‌های مهم ستاد برشمرد و گفت : پیگیری ارتقا ضریب فوق‌العاده خاص نیز به‌ صورت جدی در دستور کار است و امیدواریم پس از نهایی‌شدن قانون خاص ، این موضوع نیز عملیاتی شود .

معاون عملیات فرودگاهی همچنین بر ضرورت توجه ویژه به نیازهای توانخواهان تأکید کرد و گفت : برای ارائه امکانات مناسب به معلولین و افراد دارای نیازهای ویژه مکاتبات زیادی انجام شده است . در پروژه‌های عمرانی و بهسازی ، نظر کارشناس مرتبط حوزه بهزیستی اخذ گردیده تا نیازهای توانخواهان در طراحی پروژه‌ها لحاظ شود چراکه این موضوع تکلیف قانونی است .

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون عملیات فرودگاهی با تاکید بر اینکه تسهیلات فرودگاهی سال‌ها مغفول مانده و نیازمند ساختاردهی و توجه ویژه است ، گفت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیئت ‌مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها ضمن تاکید‌ بر لزوم‌ هوشمندسازی فرودگاه‌ها و پایدار شدن ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌ بر نقش حساس و ویژه حوزه معاونت عملیات ...

|

توانمندسازی کارشناسان و به‌روز نگه‌داشتن دانش فنی آنان ، نقش بسزایی در حفظ استانداردهای عملیاتی و افزایش سطح خدمات‌رسانی فرودگاه‌های کشور دارد .

|

در طراحی فرودگاهی باید تمامی ابعاد راحتی ، امنیت و تجربه مثبت مسافر مورد توجه قرار گیرد تا حضور در فرودگاه برای مسافران به تجربه‌ای آسان و خوشایند تبدیل شود .

|

نظرات کاربران