در حال بارگذاری ...

افزایش چشمگیر فروش خودروهای بی‌وای‌دی در اروپا

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فروش شرکت چینی خودروساز برقی بی‌وای‌دی در اروپا جهش قابل‌توجهی داشته است . این رشد پس از عرضه مدل‌های جدید و گسترش شبکه فروش این شرکت رخ داده و فاصله آن با تسلا ، رهبر بازار خودروهای برقی ، را کاهش داده است .

بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) ، مستقر در بروکسل ، بی‌وای‌دی در ماه سپتامبر ۲۴٬۹۶۳ دستگاه خودروی جدید در اروپا ثبت کرد که تقریباً پنج برابر رقم سال گذشته که تنها ۵٬۰۱۳ دستگاه بود ، محسوب می شود . این آمار شامل فروش در اتحادیه اروپا ، بریتانیا ، ایسلند ، لیختن‌اشتاین ، نروژ و سوئیس می‌شود .

در مقابل ، تسلا در همین ماه با کاهش ۱۰.۵ درصدی نسبت به سال قبل ، تنها ۳۹٬۸۳۷ دستگاه خودرو به مشتریان اروپایی تحویل داد .

این ارقام نشان می‌دهد که راهبرد بین‌المللی‌سازی بی‌وای‌دی به‌خوبی در حال اجراست . بی‌وای‌دی که بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروی برقی در جهان است ، هنوز باید فروش خود در خارج از چین را افزایش دهد تا توان طراحی و تولید خود را به نمایش بگذارد .

این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تعداد نمایندگی‌های خود در اروپا را دو برابر کرده و به ۲ هزار واحد برساند و همچنین یک زنجیره تأمین محلی کامل برای تولید اروپایی خود ایجاد کند .

بی‌وای‌دی اکنون ۱۳ مدل خودرو در اروپا عرضه می‌کند — در حالی که دو سال پیش تنها ۶ مدل داشت — و اعلام کرده است که تا ۲۰۲۸ ، تمامی مدل‌های فروخته‌شده در اروپا به‌صورت محلی تولید خواهند شد .

در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۵، فروش خودروهای جدید بی‌وای‌دی در اروپا با رشد ۳۰۰ درصدی به ۱۲۰٬۸۵۹ دستگاه رسید . در همین مدت ، تحویل خودروهای تسلا در این منطقه ۲۸.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۷۳٬۶۹۴ دستگاه رسید .

تسلا تنها خودروهای تمام‌برقی تولید می‌کند ، در حالی که سبد محصولات بی‌وای‌دی در اروپا شامل خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی قابل شارژ است .

بی‌وای‌دی پیش‌بینی کرده است که صادرات امسال حدود ۲۰ درصد از فروش جهانی آن را تشکیل دهد ، در حالی که این سهم در سال ۲۰۲۴ تنها ۱۰ درصد بود .

بی‌وای‌دی انتظار دارد در سال ۲۰۲۵ بین ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون دستگاه خودرو به خارج از سرزمین اصلی چین صادر کند ، در حالی که مجموع فروش جهانی پیش‌بینی‌شده حدود ۴.۶ میلیون دستگاه است .

این شرکت برای پشتیبانی از این موج صادرات ، ناوگان اختصاصی کشتی‌های حمل خودرو ایجاد کرده که شامل هشت کشتی بزرگ است ؛ بزرگ‌ترین آن‌ها قادر به حمل ۹٬۲۰۰ خودرو در هر سفر است .

بی‌وای‌دی همچنین قصد دارد تمام مدل‌های توسعه‌یافته در چین را به بازارهای بین‌المللی عرضه کند تا دامنه محصولات خود در خارج از کشور را گسترش دهد .

با این حال ، فروش کلی شرکت در ماه سپتامبر با کاهش ۵.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳۹۶٬۲۷۰ دستگاه رسید ، زیرا رقابت شدید در بازار چین موجب افت فروش داخلی شد . در عوض ، فروش خارج از سرزمین اصلی چین ۱۱۶ درصد رشد داشت و با ۷۱٬۲۵۶ دستگاه ، معادل ۱۸ درصد از کل فروش شرکت را تشکیل داد .

پیش‌بینی مؤسسه جی‌پی مورگان نشان می‌دهد که بازار خودروی سرزمین اصلی چین — بزرگ‌ترین بازار خودرویی و برقی جهان — ممکن است در سال ۲۰۲۶ برای نخستین بار پس از شش سال با افت مواجه شود ، به‌ویژه اگر پکن یارانه‌های نقدی و مشوق‌های مالیاتی را برای خریداران حذف کند .

فروش خودرو در چین ممکن است سال آینده ۳ تا ۵ درصد کاهش یابد . خودروسازان برقی چینی می‌توانند در بازارهای خارجی به‌طور متوسط ۲۰ هزار یوان (حدود ۲٬۸۰۰ دلار) سود خالص از هر خودرو کسب کنند ، چهار برابر بیش از سودی که در بازار داخلی دارند ، زیرا محصولاتشان در خارج از چین با قیمت‌های بالاتری فروخته می‌شود .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، زمانی که مهندسان فولکس‌واگن در اوایل دهه ۱۹۹۰ وارد تأسیسات خودروساز چینی «فِرست آتوموبیل وُرکس» (FAW) شدند، با ...

|

خودروسازان ژاپنی به‌ ندرت قیمت محصولات‌شان را کاهش می‌دهند . تخفیف‌ها به بی‌وای‌دی کمک کرده است تا به محبوب‌ترین برند خودروهای برقی در چین تبدیل شود ، ولی به گفته برخی تحلیل‌گران این تاکتیک می‌تواند در ژاپن نتیجه عکس بدهد ، چون ممکن است خریداران قبلی به دلیل پرداخت قیمت ...

|

خودروسازان چینی پس از آنکه اتحادیه اروپا ، آمریکا ، کانادا و سایر کشورها تعرفه‌های سنگینی را بر واردات خودروهای برقی تولید چین اعمال کردند ، به طور فزاینده‌ای سرمایه‌گذاری در خاورمیانه و آفریقا را گسترش می‌دهند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ خودروسازان دولتی چین در حال بازآرایی فعالیت‌های خود در داخل این کشور هستند و پس از دهه‌ها وابستگی به برندهای خارجی ، ...

|

یکی از عوامل کلیدی موفقیت برندهای چینی در این مناطق ، قیمت رقابتی است . مصرف‌کنندگان در کشورهای در حال توسعه معمولاً نسبت به قیمت حساس‌تر از کشورهای ثروتمند هستند و خودروهای چینی معمولاً قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از رقبای اروپایی ، ژاپنی ، کره‌ای و آمریکایی دارند . این ...

|

نظرات کاربران