در حال بارگذاری ...

پروژه ریلی رشت – آستارا دوباره در مسیر اجرا قرار گرفت ؛ تکمیل تملک اراضی تا پایان سال جاری

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه راه‌آهن رشت – آستارا که یکی از حلقه‌های اصلی کریدور بین‌المللی شمال – جنوب محسوب می‌شود ، طی سال‌های گذشته به دلیل مشکلات حقوقی ، تملک اراضی و همچنین تردید طرف روس در پیشبرد طرح ، متوقف مانده بود .

برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی این است که فرآیند تملک اراضی مورد نیاز تا پایان سال ۱۴۰۴ به طور کامل پایان یابد . در سال‌های گذشته طرف روسی تأکید کرده بود که بدون تکمیل این مرحله ، امکان تأمین مالی و فاینانس پروژه وجود ندارد ؛ موضوعی که روند پیشرفت طرح را با تأخیر مواجه کرده بود .

ارزش قرارداد اجرایی پروژه حدود ۱.۶ میلیارد یورو اعلام شده و سهم ایران از این رقم تنها حدود ۱۵ درصد است . جزئیات شیوه اجرا و چارچوب همکاری‌ با روسیه در حال نهایی شدن بوده و نسخه نهایی قرارداد طی یک ماه آینده آماده خواهد شد .

همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که برای تکمیل مذاکرات و نهایی‌سازی توافق ، در آینده نزدیک هیأتی برای ادامه گفت‌وگوها به مسکو سفر خواهد کرد .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : برنامه اقدام مشترک سه کشور برای تحقق هدف ۱۵ میلیون‌تنی ترانزیت باید طی سه ماه آینده تدوین و در ...

|

طول کل مسیر زیرسازی پروژه ۱۵۲ کیلومتر و طول روسازی آن ۱۶۲ کیلومتر است . در این محور ، ۱۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی ، ۶۳ دستگاه پل خاص به طول ۴۰.۷ کیلومتر و یک تونل به طول ۲ هزار و ۱۰ متر احداث خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک مقام ارشد حوزه حمل‌ونقل دریایی روسیه اعلام کرد که حمل‌ونقل تجاری در دو مسیر راهبردی روسیه – ایران – هند و روسیه ...

|

کارشناسان معتقدند کابل اکنون به بندر چابهار نه فقط به‌ عنوان یک مسیر تامین کالا ، بلکه به‌ عنوان گزینه‌ای استراتژیک و پایدار نگاه می‌کند ؛ گزینه‌ای که تحت تأثیر ساختار قدرتمند و رو به توسعه آن در ایران ، می‌تواند وابستگی افغانستان به مسیرهای غیرقابل‌ اعتماد گذشته را کاهش ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرگی پاولوف ، قائم‌مقام شرکت راه‌آهن روسیه ، با اشاره به پیشرفت‌های گسترده در حوزه دیجیتالی‌سازی حمل‌ونقل گفت : ...

|

نظرات کاربران