در حال بارگذاری ...

سند برنامه ملی گذر تصویب شد

بخش ترانزیت برای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مزایای اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و حوزه تمدنی مشترک داشته باشد و همچنین ایران برای کشورهای محصور در خشکی که دسترسی به آب‌های آزاد ندارند ، بهترین مسیر ترانزیتی خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سند برنامه ملی گذر و برنامه اعطای مشوق‌ها و حمایت‌های افزایش رقابت‌پذیری گذر از مسیر ایران در جلسه ستاد ملی گذر مرز به مرز (ترانزیت) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تصویب شد .

جلسه ستاد ملی گذر مرز به مرز (ترانزیت) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و سند برنامه ملی گذر و برنامه اعطای مشوق‌ها و حمایت‌های افزایش رقابت‌پذیری گذر از مسیر ایران تصویب شد .

محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی ، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسئولان دستگاه‌های امر حضور داشتند ، با اشاره به توجه جدی قانون برنامه هفتم پیشرفت به موضوع ترانزیت و موقعیت جغرافیایی کشور تاکید کرد : بخش ترانزیت برای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مزایای اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و حوزه تمدنی مشترک داشته باشد و همچنین ایران برای کشورهای محصور در خشکی که دسترسی به آب‌های آزاد ندارند ، بهترین مسیر ترانزیتی خواهد بود .

معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه عنوان کرد : ایران بهترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای محصور در خشکی است .

وی با تاکید بر اینکه ترانزیت در توسعه روابط گردشگری ، فرهنگی و علمی موثر است ، ادامه داد : گسترش و تعمیق روابط ترانزیتی در افزایش همکاری‌های سیاسی و منطقه‌ای تاثیرگذار است .

عارف با اشاره به فعال شدن ستاد ملی گذر مرز به مرز (ترانزیت) در دولت چهاردهم طبق سند برنامه هفتم پیشرفت تصریح کرد : برنامه و اقدامات و همچنین همکاری‌های خوب ترانزیتی در این برنامه دیده شده است که البته نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها است چرا که ترانزیت موضوعی فرابخشی است و نمی‌توان مسئولیت آن را تنها به یک دستگاه و بخش واگذار کرد .

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد : باید با همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها جایگاه ترانزیت در شأن و امکانات کشور ارتقا یابد . راهبرد جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط پایدار و حداکثری با کشورهای منطقه و همسایگان در همه بخش‌ها از جمله ترانزیت است .

در این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد ، سند برنامه ملی گذر (ترانزیت) و همچنین برنامه اعطای مشوق‌ها و حمایت‌های افزایش رقابت‌پذیری گذر از مسیر ایران به تصویب اعضا رسید .

لازم به ذکر است ، ۱۲ مشوق‌ و ۱۷ اقدام حمایتی برای افزایش رقابت‌پذیری گذر از مسیر ایران در راستای آیین‌نامه اجرایی بند (پ) ماده (۵۸) قانون برنامه هفتم پیشرفت با هدف ترغیب سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه ترانزیت تعریف شده است .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

ترانزیت یکی از مزیت‌های کشور بوده و موقعیت جغرافیایی ایران ایجاب می‌کند که توسعه راه‌های ترانزیتی به طور جدی دنبال شود. در کنار منافع اقتصادی ، توسعه راه‌های ترانزیتی می‌تواند به حفظ جایگاه فرهنگ اصیل و عمیق ایران کمک کند ؛ بنابراین این مساله اولویت‌دار کشور باید پیگیری ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سند برنامه ملی گذر (ترانزیت) ، برای دستیابی به اهداف ماده ٥٧ برنامه هفتم پیشرفت تدوین و برنامه ریزی شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بر اساس نظر کارشناسان حوزه در یک گروه تخصصی و جمع بندی مدیر گروه خسرو سرایی کارشناس ارشد لجستیک بندری ، متخصصان فعال بخش ...

|

هدف‌گذاری شده سهم حمل ریلی که طی سال‌های اخیر تقریباً ثابت مانده ، افزایش یابد و تکالیف تعیین‌شده در قانون برنامه هفتم توسعه محقق شود .

|

صنعت خودروسازی به دلیل سابقه طولانی و ویژگی‌های این صنعت مسئولیتی سنگین بر دوش دارد و ما در تمام مذاکرات با سران کشورها موضوع همکاری و صادرات خودرو را مطرح می‌کنیم که باید با کیفیت خوب و رقابتی بتوانیم مسیر تعالی بخش خودرو که در برنامه هفتم پیشرفت اعلام شده است ، به ویژه حوزه ...

|

نظرات کاربران