ایمنی پروازها مرهون تلاش ATSEP و صحت عملکرد سامانهها است
همکاران و متخصصان ASTEP قهرمانان خاموش ایمنی آسمان ایران هستند و با صبر و شکیبایی و مسئولیتپذیری آرامش ، اطمینان و ایمنی را به پروازهای کشور هدیه میکنند و همواره زحمات این همکاران جای تقدیر و تشکر دارد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ مورد تجهیزات و سامانه هوانوردی در کشور فعال است ، گفت : ایمنی پروازهای داخلی وعبوری از آسمان کشور ، حاصل دقت وتلاشهای بیوقفه متخصصین ATSEP و صحت عملکرد تجهیزات و سامانههای هوانوردی است .
علیرضا اسماعیلنیا افزود : همکاران ATSEP پل ارتباطی بین فناوری و ایمنی پروازها در آسمان کشور هستند، زیرا نقش و مسئولیت یک متخصص ATSEP ، حفظ و تدوام عملکرد استاندارد تجهیزات و سامانههای هوانوردی و کمک بازرسی فرودگاهی است .
مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها تاکید کرد : در واقع متخصصان ATSEP باید اطمینان حاصل کنند که هر مکالمه رادیویی و سیگنال ناوبری و تبادل اطلاعات راداری با دقت ، صحت و ایمنی کامل به کاربران و خلبانان منتقل می شود .
وی، با تبریک ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان ماه) روز جهانی متخصصان الکترونیک هواپیمایی یادآور شد : همکاران و متخصصان ASTEP قهرمانان خاموش ایمنی آسمان ایران هستند و با صبر و شکیبایی و مسئولیتپذیری آرامش ، اطمینان و ایمنی را به پروازهای کشور هدیه میکنند و همواره زحمات این همکاران جای تقدیر و تشکر دارد .
اسماعیل نیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق معاهده هوانوردی غیرنظامی بینالمللی (کنوانسیون شیکاکو) و مطابق با استانداردهای ایکائو باید نسبت به نصب و نگهداری و ارایه خدمات ناوبری هوایی به پروازهای داخلی و عبوری اقدام کند ، اظهار داشت : در حال حاضر متخصصان یاد شده با بیش از ۴۰۰۰ تجهیزات و سامانه مورد نیاز در فرودگاهها و مسیرهای هوایی و مرکز کنترل فضای کشور انجام وظیفه میکنند .
به گفته مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوابی شرکت فرودگاهها، در حال حاضر ۲۷ سامانه RCAG ، ۲۷ سامانه ILS/DME ، ۵۰ سامانه D.VOR/DME ، ۵۵ سامانه NDB، ۹ سامانه رادار تقرب (ASR) ، ۱۰ سامانه رادارMSSR در کنار صدها سامانه و تجهیزات هوانوردی دیگر در کشور فعال هستند .
اسماعیل نیا به نصب و بهرهبرداری از آخرین تجهیزات ناوبری هوایی در کشور اشاره کرد و گفت : نصب و بهرهبرداری از رادار تنگریز استان فارس و رادار فرودگاه آبادان ، سیستم DVOR/DME شیراز و ILS/DME فرودگاه کرمانشاه آخرین تجهیزات و سامانه های ناوبری هوایی کشور بودند که توسط متخصصان جوان ایرانی نصب و به بهره برداری رسیده است .
مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی خاطرنشان کرد : همزمان با فعال بودن این سامانه ها ، قریب ۹۰۰ تجهیز کمک بازرسی WTMD و XIS در فرودگاههای کشور برای انجام بازرسیها و تسهیل تردد مسافران مورد استفاده قرار میگیرد .
وی در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت : برای رفع کمبود نیروی انسانی متخصص در این حوزه در سه سال گذشته اقدامات خوبی برای جذب فارغ التحصیلان دانشکده صنعت هواپیمایی و سایر دانشگاها انجام شده و امسال نیز جذب ۲۵ نیروی بورسیه در رشتههای مرتبط از طریق آزمون سراسری در دستور کار قرار گرفت تا پس از فارغالتحصیلی این دانشجویان کار خود را در شرکت فرودگاهها آغاز کنند .
مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پایان تاکید کرد : کلید واژه اصلی متخصصان ارتباطات و ناوبری هوایی ، صحت و دقت در عملکرد تجهیزات هوانوردی است تا همه پروازها با رعایت نکات و دستورالعملهای ایمنی ، نشست و برخاست ایمن و مطمئنی را در فرودگاههای کشور انجام دهند .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم