در حال بارگذاری ...

قطار خدمت ، در مسیر رضایت مسافران / تقویت اقتصاد شرکت‌های مسافری ، زمینه‌ساز ارتقا خدمات ریلی

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ، یکشنبه ۱۸ آبان‌ماه از شرکت حمل و نقل ریلی رجا و سایت پشتیبانی فروش بلیت قطار در این شرکت بازدید کرد .

جبارعلی ذاکری در این بازدید ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) ، از تلاش‌های شرکت حمل و نقل ریلی رجا و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافری و خدمات وابسته در ارائه خدمات به مسافران قدردانی کرد .

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر رویکرد کاهش تصدی‌گری در راه‌آهن خاطرنشان کرد : تاکنون بخش قابل توجهی از فعالیت‌ها برون‌سپاری شده است و امیدواریم با همفکری و همکاری همه شرکت‌ها ، بتوانیم بخش باقیمانده تصدی‌گری در حوزه مسافری را نیز به شرکت‌ها واگذار کنیم .

وی با تأکید بر اهمیت تقویت بنیان‌های اقتصادی شرکت‌های مسافری ، گفت : باید اقتصاد شرکت‌های مسافری را تقویت کنیم تا بتوانند خدمات بهتری به مسافران ارائه دهند .

‌مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه درآمد حاصله باید به سمت توسعه ناوگان ریلی مسافری هدایت شود تاکید کرد : با توجه به تفاهم‌نامه های منعقد شده ، در سال جاری و سال آینده ، سرمایه‌گذاری‌های خوبی را توسط شرکت رجا شاهد خواهیم بود .

‌وی همچنین خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش مسافری ریلی شد و گفت : مشکلات مربوط به ماده ۱۲ برطرف شده و قراردادهای آن منعقد شده است . همچنین امیدواریم مشکلات مربوط به تبصره ۱۸، با قول مساعد وزیر محترم اقتصاد و دارایی ، رفع شود .

‌مدیرعامل راه آهن همچنین به توسعه خدمات در بخش مسافری اشاره کرد و گفت : تعداد قطارهای ۵ ستاره در دولت چهاردهم از سه شهر به ۱۱ شهر افزایش یافته‌ که نشان‌دهنده توجه به ارتقا سطح خدمات رسانی به مردم عزیز است .

ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : امیدوارم تا پایان ماه جاری یا در ماه آینده ، شاهد عملیاتی شدن قطار کامل باشیم و یکی از شرکت‌ها به صورت آزمایشی ، اولین قطار کامل را با لکوموتیو خود راه‌اندازی کند .

‌وی هدف اصلی این اقدامات را افزایش بهره‌وری دانست و خاطرنشان کرد : اگر بخش خصوصی بتواند به درستی مدیریت کند ، بهره‌وری واگن‌ها و میزان جابجایی بار افزایش یافته و در نتیجه درآمد شرکت‌ها نیز رشد خواهد کرد .

مدیرعامل راه‌آهن ابراز امیدواری کرد : با تعامل بیشتر ، روندهای بخش مسافری را بهبود بخشیم .

‌در این دیدار ، مرتضی ملانژاد ، رئیس شرکت رجا ، ضمن خیرمقدم به ذاکری ، گزارشی از عملکرد این شرکت در سال جاری ارائه داد . در ادامه جلسه ، مشکلات و چالش‌های پیش روی شرکت رجا مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا راهکارهای لازم برای رفع آن‌ها اتخاذ شود .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با هدف سهولت در تهیه بلیت قطارهای مسیر تبریز – تربیت معلم و کاهش مراجعات حضوری ، عرضه بلیت قطارهای این مسیر آنلاین شد ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فروش بلیت قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای بازه زمانی یکم تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۴ ، از روز دوشنبه ۲۴ شهریورماه آغاز می‌شود ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عرضه بلیت‌ قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجا ، برای بازه زمانی اول تا ۳۰ آبان ماه ، از امروز شنبه ۲۶ مهرماه آغاز می‌شود ...

|

شرکت رجا با در اختیار داشتن متنوع‌ترین و بیشترین تعداد ناوگان ریلی ، ظرفیت بالایی در جابه‌جایی مسافر دارد ، اما میانگین قیمتی بلیت این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‌های ریلی پایین‌تر است که برای جبران این فاصله و ارتقا کیفیت خدمات ، باید مسیر اصلاحی در پیش بگیریم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت : ناوگان موجود به مراتب کمتر از میزان تقاضاست و پاسخگوی نیاز کنونی نیست و ...

|

نظرات کاربران