در حال بارگذاری ...

سلطه خودروهای چینی در آسیا ، آفریقا و آمریکای جنوبی

یکی از عوامل کلیدی موفقیت برندهای چینی در این مناطق ، قیمت رقابتی است . مصرف‌کنندگان در کشورهای در حال توسعه معمولاً نسبت به قیمت حساس‌تر از کشورهای ثروتمند هستند و خودروهای چینی معمولاً قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از رقبای اروپایی ، ژاپنی ، کره‌ای و آمریکایی دارند . این اختلاف قیمت به‌ویژه در بخش خودروهای برقی قابل توجه است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، این تغییر در ترجیح مصرف‌کنندگان نه در اقتصادهای توسعه‌یافته بزرگ، بلکه در بازارهای نوظهور رخ داده است .

نبرد اصلی بین خودروسازان سنتی و تولیدکنندگان چینی نه در اروپا یا ایالات متحده ، بلکه در کشورهای در حال توسعه و کم‌درآمد در جریان است . خودروهای چینی به‌تدریج به گزینه‌ای جدی برای مشتریان در آمریکای لاتین ، آفریقا ، خاورمیانه ، آسیای مرکزی و جنوب‌شرقی آسیا تبدیل شده‌اند .

در حالی‌ که تیترهای خبری اغلب بر گسترش فعالیت خودروسازان چینی در اروپا تمرکز دارند ، رقابت واقعی در بازارهای نوظهور درحال شکل‌گیری است .

یکی از عوامل کلیدی موفقیت برندهای چینی در این مناطق ، قیمت رقابتی است . مصرف‌کنندگان در کشورهای در حال توسعه معمولاً نسبت به قیمت حساس‌تر از کشورهای ثروتمند هستند و خودروهای چینی معمولاً قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از رقبای اروپایی ، ژاپنی ، کره‌ای و آمریکایی دارند . این اختلاف قیمت به‌ویژه در بخش خودروهای برقی قابل توجه است .

قربانیان اصلی رشد فروش خودروهای چینی

داده‌ها نشان می‌دهند که قربانیان اصلی رشد خودروسازان چینی برندهای معتبری مانند تویوتا ، نیسان ، هوندا ، میتسوبیشی و سوزوکی از ژاپن ؛ هیوندای و کیا از کره جنوبی ؛ فیات ، رنو و فولکس‌ واگن از اروپا و شورولت و فورد از آمریکا بوده‌اند .

این تغییر در ترجیح مصرف‌کنندگان نه در اقتصادهای توسعه‌ یافته بزرگ ، بلکه در بازارهای نوظهور رخ داده است . در حالی‌ که خودروسازان چینی همچنان حضور خود را در اروپا گسترش می‌دهند و تا آگوست ۲۰۲۵ به سهم بازار ۵ درصدی رسیده‌اند ، حضور آن‌ها در کشورهایی مانند برزیل ، تایلند و حتی استرالیا پررنگ‌تر است .

در برزیل ، به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرویی آمریکای لاتین ، سهم بازار برندهای چینی از ۶.۸ درصد در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ به ۹.۱ درصد در سال جاری افزایش یافته است . مجموع فروش آن‌ها پس از فیات، فولکس‌ واگن و شورولت در رتبه چهارم قرار دارد .

خودروهای چینی

در استرالیا ، یکی دیگر از بازارهای بزرگ ، سهم آن‌ها تا سپتامبر ۲۰۲۵ به نزدیک ۱۷ درصد رسید . این رقم نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۴، افزایش ۵.۳ درصدی داشته است .

در همین حال ، خودروسازان سنتی درحال از دست دادن جایگاه خود در بسیاری از این بازارها هستند . برای مثال ، در اوکراین ، تویوتا و رنو جای خود را به بی‌وای‌دی داده‌اند . سهم بازار بی‌وای‌دی در اوکراین از ۳ درصد در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ به ۷.۷ درصد در سال جاری رسیده است .

روند مشابهی در سراسر آمریکای لاتین و آسیا قابل مشاهده است . در شیلی ، شورولت درحال از دست دادن سهم بازار به نفع گریت وال موتورز و چانگان است . بی‌وای‌دی وارد جمع ده برند برتر کلمبیا شده و فورد را کنار زده است . در سوی دیگر و در اندونزی ، این برند به رتبه ششم رسیده است .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، زمانی که مهندسان فولکس‌واگن در اوایل دهه ۱۹۹۰ وارد تأسیسات خودروساز چینی «فِرست آتوموبیل وُرکس» (FAW) شدند، با ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فروش شرکت چینی خودروساز برقی بی‌وای‌دی در اروپا جهش قابل‌توجهی داشته است . این رشد پس از عرضه مدل‌های جدید و گسترش ...

|

خودروسازان ژاپنی به‌ ندرت قیمت محصولات‌شان را کاهش می‌دهند . تخفیف‌ها به بی‌وای‌دی کمک کرده است تا به محبوب‌ترین برند خودروهای برقی در چین تبدیل شود ، ولی به گفته برخی تحلیل‌گران این تاکتیک می‌تواند در ژاپن نتیجه عکس بدهد ، چون ممکن است خریداران قبلی به دلیل پرداخت قیمت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تا چند سال پیش ، حضور خودروهای ساخت چین در جاده‌های آفریقای جنوبی صحنه‌ای نادر بود و تولیدکنندگان چینی تنها بازیگرانی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ خودروسازان دولتی چین در حال بازآرایی فعالیت‌های خود در داخل این کشور هستند و پس از دهه‌ها وابستگی به برندهای خارجی ، ...

|

نظرات کاربران