در حال بارگذاری ...
  • تکمیل بستر فعالیت لجستیکی در شهر فرودگاهی امام خمینی با اتصال به شبکه ریلی کشور

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست مشترک رامین کاشف‌آذر سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، بر تقویت نقش این فرودگاه در زنجیره تأمین و توسعه فعالیت‌های لجستیکی کشور تأکید شد .

    کاشف‌آذر با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دارای ظرفیت‌های ویژه برای حمل بار و مسافر است ، گفت : این مجموعه با وسعت ۳۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی و ۱۵۰۰ هکتار منطقه آزاد تجاری ، ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه کسب‌وکارهای لجستیکی دارد . در سال‌های گذشته بیشتر تمرکز بر عملیات فرودگاهی بود ، اما با تغییر رویکرد ، هدف اصلی ما توسعه زنجیره تأمین و جذب کسب‌وکارهای مرتبط با لجستیک است .

    وی با اشاره به مولفه‌های اصلی ایجاد هاب لجستیکی افزود : حمل‌ونقل ، انبارداری ، تجمیع ، توزیع و بسته‌بندی بار ، عناصر اصلی یک شهر لجستیکی هستند . در هزینه‌های لجستیک ، حدود ۶۰ درصد مربوط به حمل‌ونقل و ۴۰ درصد مربوط به انبارداری و سایر خدمات است .

    سرپرست شهر فرودگاهی به تغییر پارادایم جهانی در صنعت لجستیک اشاره کرد و گفت : امروز لجستیک تنها شامل حمل‌ونقل فیزیکی نیست، بلکه خدمات ارزش افزوده مانند مونتاژ ، سفارشی‌سازی محصولات ، مدیریت موجودی ، بارکدگذاری ، بسته‌بندی و مدیریت کالاهای برگشتی نیز در آن تعریف می‌شود . بازار جهانی لجستیک از حدود ۵۰ میلیارد دلار در دهه گذشته ، اکنون به بیش از هزار میلیارد دلار رسیده است .

    کاشف‌آذر یکی از مزیت‌های مهم شهر فرودگاهی را قرارگیری در منطقه آزاد عنوان کرد و ادامه داد : هیچ شهر لجستیکی بزرگ در دنیا وجود ندارد که در منطقه آزاد نباشد ، زیرا معافیت‌های مالیاتی ، تسهیل در ترخیص کالا و کاهش تشریفات گمرکی ، جذابیت فعالیت‌های اقتصادی را افزایش می‌دهد .

    وی افزود : در این محدوده ، تمامی خدمات پشتیبانی شامل هتل ، زیرساخت حمل‌ونقل ، جایگاه سوخت ، تعمیرات وسایل نقلیه ، بانک ، پست ، معابر و تأسیسات پیش‌بینی شده و ۱۵۰ هکتار زمین برای ایجاد زیرساخت‌های جدید لجستیکی آماده است . همچنین بندر خشک شهر فرودگاهی نیز فعال شده و ارتباط جاده‌ای آن برقرار است .

    سرپرست شهر فرودگاهی درباره تفاهم‌نامه جدید با شرکت راه‌آهن گفت : با اتصال شهر فرودگاهی به ریل ، یک مدل حمل‌ونقل چندوجهی کامل در کشور شکل می‌گیرد ؛ مدلی که شامل فرودگاه ، بندر خشک ، جاده و ریل است . با این اتصال می‌توانیم بگوییم ایران نخستین سیستم سرویس لجستیک چندوجهی (مولتی‌مدال) را در مقیاس ملی ایجاد کرده است .

    کاشف‌آذر در پایان تأکید کرد : این تفاهم‌نامه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را به بخش مهمی از شهر لجستیک تهران تبدیل می‌کند و مسیر توسعه لجستیک پیشرفته در کشور را هموار خواهد کرد .

     

     

     

     
     
     
    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم
     
     
     




    مطالب مرتبط

    فرودگاه تنها محل جابه‌جایی مسافر و بار نیست . باید از ظرفیت فرودگاه برای ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تأمین استفاده کنیم ؛ از جمله انبارداری ، دسته‌بندی و بسته‌بندی کالا ، مدیریت موجودی ، سفارشی‌سازی محصولات و خدمات پس از فروش .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با استاندار اردبیل ، آخرین وضعیت پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست مشترک با سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از امضای یک تفاهم‌نامه مهم میان دو مجموعه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست مشترک مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، بر راه‌اندازی کامل شهر ...

    |

    این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا و مبادله به مدت دو سال شمسی اعتبار دارد و با موافقت کتبی طرفین اعتبار آن قابل تمدید خواهد بود . با این تفاهم نامه، امکان بهره‌برداری شهر فرودگاهی از شبکه ریلی و مرکز آپرین از شبکه هوایی محقق می شود .

    |

    نظرات کاربران