در حال بارگذاری ...
  • پاسخ‌گویی به ۸۳ درصد شکایات مردمی در سامانه حقوق مسافر هوایی طی نیمه نخست امسال

    سازمان هواپیمایی کشوری با اولویت قراردادن صیانت از حقوق مسافران هوایی ، رسیدگی دقیق ، سریع و شفاف به شکایات مردمی و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی را در دستور کار دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها ، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق ۸ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخ‌گویی به شکایات مردمی خبر داد .

    رضا صدیق‌نیا اظهار در خصوص شکایات ثبت شده در شش‌ماهه نخست سال جاری در سامانه حقوق مسافر ، در وبگاه رسمی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد : بیش از ۸۵ هزار و ۹۱۱ پرواز توسط ۲۷ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده است و در این مدت ۲۱۳۹ شکایت از سوی مسافران در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری ، مربوط به عملکرد شرکت‌های هواپیمایی ، به ثبت رسیده است .

    وی هدف از اجرای طرح‌های نظارتی و ایجاد سامانه حقوق مسافر را افزایش رضایت عمومی ، ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل هوایی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در فروش بلیت و ارائه خدمات سفر عنوان کرد و گفت : از این تعداد شکایت ثبت‌ شده، تاکنون ۱۶۵۰ مورد پاسخ داده شده که بیانگر پاسخ‌گویی به بیش از ۸۳ درصد از شکایات است و شکایات باقی‌مانده نیز در مراحل بررسی و پاسخ‌گویی قرار دارد .

    مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها ، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد : در همین راستا ، ۸ دفتر خدمات مسافرت هوایی به دلیل عدم پاسخ‌گویی در فرآیند رسیدگی به شکایات و قصور در اجرای مقررات مربوط به حقوق مسافر ، توسط سازمان هواپیمایی کشوری به‌صورت موقت تعلیق شده‌اند .

    صدیق‌نیا افزود : بیشترین شکایات مسافران در طول شش‌ماهه نخست امسال به موضوعاتی همچون تأخیر یا ابطال پروازها ، فروش بلیت‌های جعلی از طریق سایت‌های غیرمجاز ، مفقودی جامه‌دان و عدم تطابق مدارک سفر از جمله ویزا مربوط بوده است .

    وی در ادامه تأکید کرد : سازمان هواپیمایی کشوری با اولویت قراردادن صیانت از حقوق مسافران هوایی ، رسیدگی دقیق ، سریع و شفاف به شکایات مردمی و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی را در دستور کار دارد .

    صدیق‌نیا در پایان از مسافران خواست شکایات خود را از طریق سامانه حقوق مسافر به نشانی www.caa.gov.ir ثبت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد .

     

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    در صورتی که بلیت به صورت مستقیم از سایت شرکت هواپیمایی خریداری شده باشد ، مسافران می توانند با مراجعه به بخش استرداد در همان سایت ، نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کنند . شرکت های هواپیمایی مکلفند وجوه پرداختی مسافران را به همان حساب خریدار بازگردانند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ابوذر قربان شیرودی با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شد .

    |

    این بازدید با هدف اطمینان از عملکرد صحیح مراکز تعمیراتی ، بررسی نیازها و مشکلات شرکت‌ها ، تعامل نزدیک با متخصصان فنی و همفکری برای ارتقا کیفیت تعمیر و نگهداری و افزایش ایمنی پروازها انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هفتم دسامبر ، "روز جهانی هواپیمایی"، یادآور شکل‌گیری یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین بخش‌های حمل‌ونقل در جهان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیاست توسعه کسب و کار هوایی منطقه‌ای ، به منظور راهبرد خوداتکایی شبکه حمل‌ونقل هوایی، با هدف تحقق توسعه متوازن ، افزایش ...

    |

    نظرات کاربران