بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و نایب رئیس مجلس از راه آهن گلگهر - شیراز
به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازدید مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ، به همراه علی نیکزاد ، نایبرئیس اول مجلس شورای اسلامی و محمدی ، نماینده مردم فسا در مجلس ، آخرین وضعیت اجرایی پروژه راهآهن گلگهر – شیراز بهویژه در قطعه سوم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت .
در بازدید مشترک هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به همراه علی نیکزاد ، نایبرئیس اول مجلس شورای اسلامی و حسنعلی محمدی، نماینده مردم فسا در مجلس ، آخرین وضعیت اجرایی پروژه راهآهن گلگهر – شیراز بهویژه در قطعه سوم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت .
بازوند در حاشیه این بازدید با اشاره به جایگاه راهآهن گلگهر – شیراز به عنوان یکی از پروژههای بزرگ ملی در جنوب کشور اظهار داشت : این مسیر به طول ۳۴۵ کیلومتر ، نقش مهمی در اتصال شبکه ریلی استانهای کرمان و فارس و بهبود جابهجایی بار و مسافر در این ناحیه خواهد داشت .
وی افزود : این خط آهن از ایستگاه گلگهر سیرجان در محور دوخطه بافق – بندرعباس آغاز شده و با عبور از مناطق قطرویه ، نیریز ، استهبان ، فسا و سروستان به ایستگاه گشنکان در مسیر راهآهن شیراز – بوشهر – عسلویه متصل میشود .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد : از مجموع مسیر یاد شده ، حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان کرمان و ۳۱۵ کیلومتر در استان فارس قرار دارد و طرح بهصورت تکخطه در چهار قطعه مطالعاتی طراحی شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامهریزی برای توسعه زیرساختهای ریلی استان فارس گفت : اتصال آنتنی داراب به خط در دست احداث گلگهر – نیریز – شیراز به عنوان گزینه بهینه برگزیده شده است . این مسیر به طول ۱۲۶ کیلومتر در سه قطعه طراحی شده و از ایستگاه خرمنکوه آغاز میشود تا شهرستانهای داراب ، فسا و زریندشت را تحت پوشش قرار دهد .
به گفته بازوند ، اجرای این پروژه علاوه بر تقویت سهم حملونقل ریلی در جابهجایی مواد معدنی جنوب کشور ، به رونق اقتصادی ، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن منطقهای نیز منجر خواهد شد .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم