در حال بارگذاری ...
  • راه آهن رشت - آستارا حلقه اتصال ریلی ایران به اروپا

    طول کل مسیر زیرسازی پروژه ۱۵۲ کیلومتر و طول روسازی آن ۱۶۲ کیلومتر است . در این محور ، ۱۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی ، ۶۳ دستگاه پل خاص به طول ۴۰.۷ کیلومتر و یک تونل به طول ۲ هزار و ۱۰ متر احداث خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید مشترک الکسی اوورچوک معاون نخست‌وزیر روسیه ، شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و فرزانه صادق‌وزیر راه و شهرسازی از طرح راه‌آهن رشت – آستارا ، این پروژه را شریان حیاتی اتصال ریلی ایران به اروپا و یکی از مهم‌ترین حلقه‌های کریدور بین‌المللی شمال – جنوب توصیف کرد .

    بازوند با اشاره به جایگاه راهبردی این طرح گفت : با تکمیل و بهره‌برداری از مسیر رشت – آستارا ، ارتباط مستقیم ریلی میان ایران ، جمهوری آذربایجان و کشورهای اروپایی برقرار می‌شود و ایران از طریق شبکه ریلی قفقاز به بنادر دریای سیاه و سپس اروپا متصل خواهد شد .

    وی در تشریح ابعاد فنی پروژه افزود : در اجرای روسازی این مسیر ، تأمین و نصب ۳۵ هزار تن ریل ، ۷۲۰ هزار مترمکعب بالاست ، ۳۰۰ هزار تراورس و بیش از یک میلیون و دویست هزار فنر پیش‌بینی شده است . همچنین در بخش زیرسازی ، حجم عملیات شامل ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی ، ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار مترمکعب خاکبرداری ، ۱ میلیون و ۳۳۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی ، ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ تن میلگرد و ۶۸ هزار تن کابل است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به ویژگی‌های فنی این طرح ملی اظهار داشت : طول کل مسیر زیرسازی پروژه ۱۵۲ کیلومتر و طول روسازی آن ۱۶۲ کیلومتر است . در این محور ، ۱۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی ، ۶۳ دستگاه پل خاص به طول ۴۰.۷ کیلومتر و یک تونل به طول ۲ هزار و ۱۰ متر احداث خواهد شد .

    بازوند ظرفیت جابه‌جایی سالانه این مسیر را ۱۵ میلیون تن بار و بیش از ۱.۱ میلیون مسافر عنوان کرد و گفت : اجرای این طرح ، علاوه بر تقویت جایگاه ایران در شبکه ترانزیتی منطقه ، مسیر توسعه مبادلات تجاری با آسیای میانه ، قفقاز و اروپا را هموار می‌کند و نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید در شمال کشور خواهد داشت .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر آثار اقتصادی و اجتماعی طرح تصریح کرد : راه‌آهن رشت – آستارا نه‌تنها موجب تسهیل ترانزیت کالاهای صادراتی و وارداتی می‌شود، بلکه به رونق صنعت گردشگری و افزایش ارتباطات ریلی بین‌شهری در استان‌های شمالی نیز کمک خواهد کرد .

     

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه راه‌آهن رشت – آستارا که یکی از حلقه‌های اصلی کریدور بین‌المللی شمال – جنوب محسوب می‌شود ، طی سال‌های ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : برنامه اقدام مشترک سه کشور برای تحقق هدف ۱۵ میلیون‌تنی ترانزیت باید طی سه ماه آینده تدوین و در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی ، استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، آخرین وضعیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات احداث بخشی از باند دوم بزرگراه بافت – ارزوئیه – حاجی‌آباد ، به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار حوزه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، در جریان بازدید از محور طارم – بناب – ...

    |

    نظرات کاربران