در حال بارگذاری ...

ارتقا بهره‌وری خدمات وزارت راه و شهرسازی با تحول دیجیتال در حمل‌ و نقل و شهرسازی

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی ، فناوری اطلاعات را موتور پیشران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت : از جمله مزیت های تحول دیجیتال می توان به کاهش زمان تخلیه و بارگیری در حوزه حمل و نقل دریایی ، استفاده از فناوری بیومتری و برچسب RFID چمدان در حوزه حمل‌ونقل هوایی ، تشخیص خرابی ریل قبل از خرابی با ریل هوشمند و افزایش بهره وری حمل بار و مسافر در حمل و نقل ریلی اشاره کرد .

نشست هماهنگی تببین الزامات و راهبردهای تحول دیجیتال روز یکشنبه ۲۰ مهرماه به ریاست مهدی صفدری رییس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی این وزارتخانه با حضور نمایندگان شرکت ها و سازمان های تابعه برگزار شد .

در ابتدای این نشست صفدری با اشاره بر ضرورت اقدام ویژه در مورد دو بند ماده ۱۰۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت مبنی بر حکمرانی داده مبنا و تحول دیجیتال تاکید کرد و خواستار تکمیل سنجش بلوغ سازمانی و تهیه برنامه عملیاتی توسط شرکت ها و سازمان های تابعه شد .

وی در ادامه از تهیه دستورالعمل ویژه تهیه برنامه عملیاتی در ستاد وزارت راه و شهرسازی خبر داد و از دستگاه های تابعه درخواست کرد مطابق این دستورالعمل تکالیف محوله را انجام دهند .

رییس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی پیشنهاد استفاده از تجارت داخلی و بین المللی هر یک از حوزه های تخصصی دستگاه های تابعه در زمان تهیه برنامه تحول دیجیتال را مطرح کرد و به طور مثال از کشور سنگاپور در حوزه حمل و نقل دریایی و لجستیک هوشمند ، فرانسه در شهر هوشمند و استرالیا به عنوان الگوهای موفق در تهیه و اجرای این برنامه نام برد .

صفدری فناوری اطلاعات را موتور پیشران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و از نمایندگان حاضر در این نشست خواست که از ظرفیت سایر بخش های درون دستگاه مربوطه در مسیر پیشبرد اهداف بهره کافی برده شود .

وی از جمله مزیت های تحول دیجیتال به کاهش زمان تخلیه و بارگیری در حوزه حمل و نقل دریایی ، استفاده از فناوری بیومتری و برچسب RFID چمدان در حوزه حمل‌ونقل هوایی ، تشخیص خرابی ریل قبل از خرابی با ریل هوشمند و افزایش بهره وری حمل بار و مسافر در حمل و نقل ریلی اشاره کرد .

در پایان این نشست نماینده سازمان امور اداری و استخدامی نقش پروژه های پیشران که خدمات بین دستگاهی را پوشش می دهند به علاوه نقش تعیین کننده ستاد وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت در نقشه راه شهر هوشمند ؛ شهرهای اصفهان و مشهد به عنوان پایلوت انتخاب شده اند .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

هدف‌گذاری شده سهم حمل ریلی که طی سال‌های اخیر تقریباً ثابت مانده ، افزایش یابد و تکالیف تعیین‌شده در قانون برنامه هفتم توسعه محقق شود .

|

بخش ترانزیت برای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مزایای اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و حوزه تمدنی مشترک داشته باشد و همچنین ایران برای کشورهای محصور در خشکی که دسترسی به آب‌های آزاد ندارند ، بهترین مسیر ترانزیتی خواهد بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل به قلم شهرام آدم نژاد معاون سابق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ، در حالی‌که لجستیک در اقتصادهای پیشرفته جهان به‌عنوان ...

|

مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های کشور باید با جدیت در پیشبرد برنامه‌ها اقدام و گزارش عملکرد مستمر از پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های در حال اجرا تهیه و ارائه کنند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گسترش همکاری‌های مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌های شهری ، روستایی ، ...

|

نظرات کاربران