در حال بارگذاری ...
  • دولت بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمود رستم‌افشار ، عضو سابق هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران ، در حاشیه برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن ، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح اهمیت نقش انجمن و چالش‌های موجود در صنعت حمل‌ونقل کشور پرداخت .

    وی با اشاره به پیشینه فعالیت این انجمن گفت : انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های صنفی در حوزه حمل‌ونقل است . در زمان‌هایی که ایران هنوز به کنوانسیون CMR نپیوسته بود ، اعضای این انجمن با ناوگان تحت پوشش خود در مسیرهای اروپایی فعالیت می‌کردند و در واقع بار صادرات و واردات کشور را به دوش می‌کشیدند . در آن مقطع ، برای حمایت از ناوگان ملی ، تلاش شد تا چارچوب‌های قانونی و بین‌المللی لازم فراهم شود و در نهایت ، در سال ۱۳۷۶ این کنوانسیون به تصویب رسید .

    رستم‌افشار با تأکید بر نقش مهم انجمن در صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی افزود : این انجمن می‌تواند نقش بسیار مؤثری در توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل کشور ایفا کند ، مشروط بر آنکه از سوی دولت و نهادهای حاکمیتی به عنوان بازوی تخصصی بخش خصوصی شناخته شود . بارها گفته‌ام که بخش خصوصی باید مورد اعتماد و حمایت دولت قرار گیرد . فعالان این بخش تجربه‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل اعم از دریایی ، ریلی ، هوایی و جاده‌ای دارند که اگر از این ظرفیت کارشناسی به‌درستی استفاده شود ، می‌تواند منافع ملی قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد .

    وی در ادامه اظهار کرد : ایران کشوری غنی و دارای منابع و پتانسیل‌های فراوان است که در منطقه خاورمیانه کم‌نظیر محسوب می‌شود . باید از این موقعیت جغرافیایی و اقتصادی استفاده بهینه کرد تا بتوانیم سهم واقعی خود را در تجارت جهانی و مسیرهای ترانزیتی به دست آوریم .

    عضو سابق هیات مدیره انجمن در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کریدورهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت : در سال‌های اخیر درباره کریدورهای حمل‌ونقلی متعددی صحبت شده ، اما متاسفانه بسیاری از آنها به دلیل کم‌کاری ، ضعف در سرمایه‌گذاری و بی‌توجهی به بخش خصوصی به سرانجام نرسیده‌اند . این در حالی است که کشورهای اطراف ما با سرعت در حال توسعه مسیرهای ترانزیتی خود هستند و این مساله باعث شده است که سهم ایران از ترانزیت منطقه‌ای کاهش پیدا کند . این موضوع واقعاً جای نگرانی دارد .

    رستم‌افشار در پایان تأکید کرد : انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی می‌تواند با همدلی ، انسجام و همراهی اعضای هیات مدیره و فعالان بخش خصوصی، نقش مؤثری در بازآفرینی جایگاه ایران در شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی ایفا کند . باید نگاه دولت به بخش خصوصی تغییر کند تا این ظرفیت‌ها در مسیر درست به کار گرفته شوند .

     

     

     

     
     
     
     
    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم
     
     
     
     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت‌کنندگان در آزمون نوبت اول تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح اهمیت حضور ایران در سی‌وچهارمین اجلاس مجمع سازمان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد مازندران اعلام کرد : با آغاز فعالیت این منطقه طی پنج ماه گذشته و استقرار ساختارهای اداری و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، افشین بهرامی ، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی جم‌راه ، در گفت‌وگو با خبرنگار ما در حاشیه برگزاری انتخابات ...

    |

    همکاری‌ها و اقدامات مشترک در زمینه حمل و نقل با ایران نیز روند رو به رشدی داشته است و این نشست سه‌جانبه ، زمینه‌ساز تحکیم روابط اقتصادی و حمل و نقل ترانزیتی میان سه کشور خواهد بود که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک ، بر توسعه بیشتر این همکاری‌ها تأثیرات مثبتی بگذارد .

    |

    نظرات کاربران