در حال بارگذاری ...

قوانین حاکم بر کسب و کار مانع رشد بخش خصوصی می شود

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهرداد اسماعیلی ، مدیر کسب‌وکار انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به کندی در بخش لجستیک و حمل‌ونقل کشور گفت : این مشکلات باعث شده که ایران در مقایسه با کشورهای همجوار عقب بماند و بخش عمده آن به قوانین حاکم بر فضای کسب‌وکار بازمی‌گردد .

وی افزود : ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی ، عدم اجرای صحیح قانون مالیات‌های مستقیم و به‌ویژه ماده ۱۲۸ که به تازگی در گلوگاه کشتیرانی و حوزه حمل‌ونقل مطرح شده ، از مهم‌ترین موانع پیش‌روی فعالان این بخش است .

اسماعیلی خاطرنشان کرد : ایران با کشورهایی مانند چین ، عمان و پاکستان معاهدات اجتناب از اخذ مالیات مضاعف را امضا کرده است ، اما به دلیل عدم همپوشانی سال‌های مالیاتی ، این توافق‌ها عملاً به‌درستی اجرا نمی‌شوند و همین مسئله موجب ایجاد تعلل در کسب‌وکارها و کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل کشور شده است .

وی در پایان تأکید کرد : برای رقابت‌پذیری در منطقه ، باید اصلاحات جدی در قوانین مالیاتی و حکمرانی اقتصادی کشور صورت گیرد تا ایران بتواند از ظرفیت‌های واقعی خود در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل بهره‌برداری کند .

 

 

 

 
 
 
 
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم
 
 
 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسعود پل‌مه دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران ، با اشاره به تلاش‌های بیش از ۱۲ ساله انجمن برای رفع محدودیت‌های اعمال ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل روز بیستم آبان ۱۴۰۴ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد .

|

تناقض رفتاری سازمان بنادر عجیب است ؛ چرا که در سایر صورتحساب‌ها مانند انبارداری و بیمه محلی ، صورتحساب به همان فردی صادر می‌شود که در بارنامه به عنوان صاحب کالا معرفی شده اما در مورد هزینه THC ، این واقعیت نادیده گرفته می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست هم‌اندیشی سعید رسولی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، با نمایندگان انجمن بنادر ...

|

نظرات کاربران