ارائه سوبسید ویژه مالکین واگن های مخزن دار به دولت
به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدرضا سیدوکیلی ، دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی ، با اشاره به قوانین مصوب مجلس در حوزه تعرفهگذاری حملونقل ریلی ، تأکید کرد : نرخ حمل بار ریلی باید متناسب با حملونقل جادهای و به صورت توافقی میان صاحبان کالا و شرکتهای حملونقل ریلی تعیین و اجرا شود و هیچ دستگاه دولتی از جمله وزارت راه و شهرسازی ، شورای عالی ترابری یا شرکت راهآهن نباید در این فرآیند دخالت کند .
وی با استناد به ماده ۶ قانون تعرفه بهرهبرداری از شبکه ریلی افزود : نرخ بهرهبرداری از شبکه باید به گونهای تعیین شود که برای صاحبان کالا و سرمایهگذاران مزیت رقابتی در مقایسه با سایر شیوههای حملونقل ایجاد کند .
سیدوکیلی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت وزیران در خصوص یکسانسازی نرخ حمل فرآوردههای نفتی در بخش جادهای و ریلی گفت : اختلاف میان دو دستگاه دولتی ـ شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و شرکت راهآهن ـ باعث شده بخش خصوصی متضرر شود .
وی تأکید کرد : این اختلافات داخلی دولت نباید باعث فشار بر فعالان بخش خصوصی شود . دولت باید مسائل خود را حل کند و نتیجهای مطابق قانون ارائه دهد .
او با بیان اینکه انجمن صنفی موضوع را به نهادهای بالادستی از جمله وزارت راه ، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه منتقل کرده ، هشدار داد : اگر این مشکلات حل نشود ، شرکتهای حملونقل ریلی ناچار به تغییر نوع کالاهای حملشده یا خروج از حوزه حمل فرآوردههای نفتی خواهند بود .
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی در پایان خاطرنشان کرد : بخش خصوصی طی ماههای گذشته به دلیل مسئولیت اجتماعی خود هشت ماه در برابر مشکلات موجود صبر کرده ، اما ادامه این وضعیت برای شرکتها امکانپذیر نیست و ممکن است موجب خروج سرمایه و تجهیزات از این صنعت شود .