پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای تشکیل کنسرسیوم تأمین منابع مالی راهآهن شیراز – بوشهر
این طرح تنها یک پروژه استانی نیست ، بلکه نقشی ملی و بینالمللی در توسعه حملونقل باری و مسافری ایفا خواهد کرد . برای تحقق آن باید کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی ، صنایع پتروشیمی و مجموعه وزارت نفت تشکیل شود تا منابع مالی پشتیبان هرچه سریعتر تأمین شود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارگاه راهآهن شیراز – بوشهر در شهرستان دشتستان تأکید کرد : مهمترین موضوع در پیشبرد این پروژه ، تأمین منابع مالی است که باید با همکاری استاندار ، نمایندگان استان ، بخش خصوصی و صنایع مرتبط با تشکیل کنسرسیوم دنبال شود .
فرزانه صادق در بازدید از مراحل ساخت راه آهن شیراز - بوشهر با اشاره به گستردگی و اهمیت این طرح گفت : راهآهن شیراز – بوشهر یکی از معدود پروژههای استجازهای کشور است که خارج از ردیفهای بودجه سنواتی پیگیری میشود و در سطح پروژههای راهبردی همچون راهآهن چابهار – زاهدان قرار دارد .
صادق با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای استانهای فارس و بوشهر افزود : این طرح تنها یک پروژه استانی نیست ، بلکه نقشی ملی و بینالمللی در توسعه حملونقل باری و مسافری ایفا خواهد کرد . برای تحقق آن باید کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی ، صنایع پتروشیمی و مجموعه وزارت نفت تشکیل شود تا منابع مالی پشتیبان هرچه سریعتر تأمین شود .
وی تصریح کرد : با جدیت پیگیریهای لازم در سطح ملی انجام خواهد شد و با همراهی مسئولان و مشارکت بخش خصوصی ، این پروژه میتواند در مدت زمان کوتاه تری به سرانجام برسد .
بنابر این گزارش در جلسه برگزار شده با حضور استاندار ، نمایندگان مجلس در کارگاه راه آهن شیراز - بوشهر ، پیشرفت زیرسازی پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر ۲۴ درصد و پیشرفت کل پروژه بیش از ۱۴ درصد اعلام شد .
همچنین قرارداد زیرسازی کل پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان منعقد شده است .
این پروژه ۲۸ دستگاه تونل به طول ۲۵ کیلومتر دارد که علاوه بر این ۱۴ تونل اظطراری به طول حدود ۱۵ کیلومتر نیز نیز خواهد داشت .
همچنین ۶۶ دستگاه پل به طول ۹ کیلومتر در این پروژه طراحی شده است .
این پروژه از مرودشت واقع در محور راهآهن اصفهان - شیراز شروع و در حوالی کیلومتر ۴۳۶ به ایستگاه بوشهر متصل میشود .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم