در حال بارگذاری ...
  • تملک نیمی از مسیر راه‌آهن رشت – آستارا انجام شد / تحویل ۳۴ کیلومتر به طرف روسی برای آغاز عملیات اجرایی

    در این پروژه ، قرار بود که تملک اراضی توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شود و در ادامه ، تجهیز ناوگان و اجرای ریل‌گذاری با وام کشور روسیه به انجام برسد . متأسفانه تملک اراضی سال‌ها به کندی پیش رفت ، اما اکنون طبق آخرین گزارش‌ها ، حدود نیمی از مسیر ۱۶۲ کیلومتری تملک شده و ۳۴ کیلومتر نیز به شریک روسی تحویل داده شده تا اقدامات اجرایی آغاز شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت قابل‌توجه در پروژه راه‌آهن رشت – آستارا خبر داد و گفت : تاکنون حدود ۵۰ درصد از مسیر ۱۶۲ کیلومتری این پروژه تملک شده و ۳۴ کیلومتر نیز به طرف روسی تحویل داده شده است تا عملیات اجرایی آغاز شود .

    فرزانه صادق در حاشیه آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حماسه سازان جنگ ۱۲ روزه ، در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل از جمله ریلی ، جاده‌ای ، هوایی و دریایی ، اظهار کرد : وجود تحریم‌ها و تشدید آن‌ها در سال‌های اخیر ، قطعاً بر معیشت مردم و روند توسعه اثرگذار بوده اما با تمام توان تلاش کرده‌ایم تا توسعه متوقف نشود . سال‌هاست که تحریم‌های سنگینی بر کشور روا شده ، به‌ویژه در حوزه راه و شهرسازی ، اما همان‌طور که پیش‌تر نیز جانانه تلاش کردیم ، این مسیر را با انگیزه بیشتری ادامه خواهیم داد تا خدمات بهتر و موثرتری به مردم ارائه شود .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حماسه‌آفرینی‌های اخیر اشاره کرد و گفت : این روحیه مقاومت و پیشرفت از اصالت و هویت مردم شریف ایران نشأت می‌گیرد .

    وی خاطرنشان کرد : همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند ، مردم با بصیرت و وقت‌شناسی خود ، همواره پشتیبان نظام و توسعه کشور بوده‌اند . هر آنچه داریم ، از مردم است و مردم هم خوب می‌دانند که این پیشرفت‌ها حاصل رشادت زنان و مردان شهید این سرزمین است .

    صادق درباره اثر تحریم‌ها بر بنادر و حمل‌ونقل هوایی نیز توضیح داد : در این سال‌ها ، مشکلات بسیاری را تجربه کرده‌ایم . تأکید می‌کنم که تحریم‌ها به‌طور مستقیم بر عملکرد بنادر و حوزه هوایی کشور اثرگذار بوده‌اند . با این حال ، شاهد تحقق پروژه‌های بزرگی هستیم که نشان می‌دهد مسیر توسعه متوقف نشده است .

    وی درباره آخرین وضعیت پروژه ریلی رشت – آستارا اظهار کرد : در این پروژه ، قرار بود که تملک اراضی توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شود و در ادامه ، تجهیز ناوگان و اجرای ریل‌گذاری با وام کشور روسیه به انجام برسد . متأسفانه تملک اراضی سال‌ها به کندی پیش رفت ، اما اکنون طبق آخرین گزارش‌ها ، حدود نیمی از مسیر ۱۶۲ کیلومتری تملک شده و ۳۴ کیلومتر نیز به شریک روسی تحویل داده شده تا اقدامات اجرایی آغاز شود .

    وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد : تمام تلاش ما این است که تا پایان سال ، آنچه به عنوان وظیفه ایران در این پروژه تعریف شده، یعنی تکمیل تملک اراضی ، به‌طور کامل انجام شود و این حلقه مفقوده در کریدور شمال - جنوب تکمیل شود .

    وی در پایان با اشاره به رایزنی‌های انجام‌شده برای توسعه خطوط کشتیرانی گفت : ما سال‌هاست با تحریم زندگی می‌کنیم اما در حوزه دریا و بنادر ، رفت‌وآمدها ادامه دارد و با وجود فشارهای موجود ، رایزنی‌ها از مدت‌ها قبل آغاز شده و امیدواریم به‌زودی به‌صورت رسمی آغاز به کار خطوط جدید را اعلام کنیم که در حوزه گردشگری و تعاملات منطقه‌ای نیز اثرگذار خواهد بود .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : برنامه اقدام مشترک سه کشور برای تحقق هدف ۱۵ میلیون‌تنی ترانزیت باید طی سه ماه آینده تدوین و در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن رشت – آستارا حلقه حیاتی کریدور شمال – جنوب و تقویت جایگاه ترانزیتی ...

    |

    راه‌آهن رشت – آستارا یکی از پروژه‌های ویژه کشور است که تکمیل آن نقش کلیدی در اتصال مستقیم ایران به آذربایجان و روسیه خواهد داشت .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی ، استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، آخرین وضعیت ...

    |

    این اتصال ریلی موجب افزایش سرعت جابه‌جایی بار نسبت به ناوگان جاده‌ای ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش اتلاف زمان در تحویل کالا و کاهش سوانح رانندگی و خسارات ناشی از خرابی روسازی جاده‌ها می‌شود .

    |

    نظرات کاربران