در حال بارگذاری ...
  • راه‌آهن رشت – آستارا ؛ حلقه حیاتی کریدور بین‌المللی شمال – جنوب در آستانه جهش اجرایی

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی ، استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، آخرین وضعیت راه‌آهن رشت – آستارا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی کشور بررسی شد .

    هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ، این پروژه را ابرپروژه ملی و حلقه طلایی راهگذر شمال – جنوب توصیف کرد و گفت : تاکنون حدود ۲۸۵ هکتار از اراضی این طرح تملک شده که معادل ۸۲ کیلومتر مسیر را شامل می‌شود و تثبیت و تخریب حدود ۳۵ کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد .

    بازوند با اشاره به اهمیت راهبردی این خط ریلی در عرصه بین‌المللی افزود : راه‌آهن رشت – آستارا آخرین قطعه راهگذر ریلی شمال – جنوب است که از بمبئی آغاز و در فنلاند پایان می‌یابد . تکمیل این محور ، زمان ترانزیت بار را از ۴۵ روز به ۲۱ روز کاهش داده و هزینه حمل‌ونقل را تا ۳۰ درصد پایین می‌آورد . این دستاورد ، جایگاه ایران را در معادلات ترانزیتی منطقه و جهان تثبیت خواهد کرد .

    وی یکی از چالش‌های اساسی پروژه را حجم تردد کامیون‌ها دانست و خاطرنشان کرد : ساخت این پروژه روزانه به بیش از ۲۵۰ کامیون نیاز دارد ، اما جاده‌های روستایی توان پاسخگویی به چنین ظرفیتی را ندارند . با همکاری استانداری ، در حال طراحی راهکارهای عملی برای کاهش فشار بر مسیرهای محلی و ساماندهی حمل‌ونقل هستیم .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از پیشرفت مذاکرات با طرف روسی خبر داد و تأکید کرد : در گفت‌وگوهای اخیر با هیأت روسیه ، توافقات ارزشمندی حاصل شده و به‌زودی قرارداد اجرایی پروژه نهایی خواهد شد .

    بازوند در پایان با قدردانی از پیگیری‌های مستمر وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : راه‌آهن رشت – آستارا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی ، با حمایت دولت در حال پیشروی است و انتظار داریم در بازه زمانی تعیین‌شده به بهره‌برداری برسد .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل با حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، یکی از سخت‌ترین و منحصر به‌فردترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود . در طول مسیر ۱۷۵ کیلومتری این پروژه ، ۹۱ دستگاه تونل و گالری به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۹ دستگاه پل خاص به طول ۴ کیلومتر احداث شده است که بیش از ۲۲ درصد ...

    |

    آزادراه ساوه - سلفچگان از انتهای آزادراه تهران - ساوه آغاز و این مسیر از طریق سلفچگان به آزادراه قم - اراک - سلفچگان و به محورهای چهارخطه قم - اراک و سلفچگان - اصفهان متصل می‌کند که از سال ۱۳۸۳ به صورت چهارخطه در دست بهره‌برداری قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : برنامه اقدام مشترک سه کشور برای تحقق هدف ۱۵ میلیون‌تنی ترانزیت باید طی سه ماه آینده تدوین و در ...

    |

    طول کل مسیر زیرسازی پروژه ۱۵۲ کیلومتر و طول روسازی آن ۱۶۲ کیلومتر است . در این محور ، ۱۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی ، ۶۳ دستگاه پل خاص به طول ۴۰.۷ کیلومتر و یک تونل به طول ۲ هزار و ۱۰ متر احداث خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از از پروژه راه آهن رشت - ...

    |

    نظرات کاربران