در حال بارگذاری ...
  • ضرورت هماهنگی گمرک و سازمان راهداری برای بهبود مدیریت مرزی و توسعه زیرساخت‌ها

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست مشترک بین روسای گمرک ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های دخیل در مدیریت مرزی و ساماندهی آن در دو حوزه اجرا و زیرساخت تاکید شد .

    فرود عسگری در این نشست ، سازمان راهداری را مهمترین دستگاه همکار گمرک در مدیریت مرزی معرفی کرد که می تواند در کنار گمرک نقش مهمی در مدیریت مرزی ایفا کند .

    عسگری با اشاره به اینکه تعامل مستمر دو سازمان ، گامی مهم در مدیریت موفق در مرزها است ، افزود : همگامی لایه‌های صف در هر دو سازمان نقش مهمی در تسهیل تجارت از مرزها خواهد داشت .

    وی نگاه ویژه بر گذرگاه‌های مرزی و تجارت از مسیر جاده را با اهمیت دانست و افزود : هماهنگی سیاست‌های ملی و استانی و اتخاذ رویکردهای یکپارچه در حوزه‌های ستادی و صف سبب روان‌سازی مدیریت مرزی و رونق ترانزیت می‌شود .

    در این نشست رضا اکبری رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این نشست ، در خصوص تداوم همکاری مشترک با گمرک اعلام آمادگی کرد .

    وی به کمبود امکانات و عدم تناسب زیرساخت‌ها و فضای گذرگاه‌های مرزی با حجم تردد و حجم تجارت اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاه‌های دخیل در امر تجارت بتوان در جهت بهبود و تسهیل تردد از مرزها ، گام‌های موثری برداشت .

    وی در عین حال بازتعریف فرایندها ، اشتراک‌گذاری سامانه‌ها و اطلاعات و مدیریت واحد را در کنار توسعه زیر ساخت مهم برشمرد و خدمات گمرک در طول جنگ ۱۲ روزه را چشمگیر توصیف کرد .

    در این نشست که با حضور معاونین و جمعی از مدیران ستادی دو سازمان برگزار شد ، در خصوص مباحثی از جمله اهمیت یکپارچگی مدیریت مرزی ، توسعه زیرساخت‌ها و نحوه جانمایی ایکس‌ری‌ها و باسکول‌ها ، به روزرسانی فرایندهای مدیریتی و پرهیز از نگاه بخشی، تفکیک مسئولیت‌ها و کاهش کنترل‌های غیر ضروری و نحوه اخذ عوارض ، بحث و تبادل‌نظر شد .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد : در ادامه توافقات ...

    |

    در حوزه نگهداری اصولی علائم ، حفاظ‌ها ، روشنایی و سایر تجهیزات جاده‌ای ، بدون برنامه‌ریزی ، اولویت‌بندی و اطلاعات دقیق ، رسیدن به اهداف ایمنی امکان‌پذیر نیست .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر نگهداری علائم ، تجهیزات و توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای عملیات ...

    |

    در حال حاضر مسیر ۱۵ روستای این شهرستان به طول تقریبی ۵۵ کیلومتر آسفالت نشده که هدفگذاری برای اجرای عملیات آسفالت ۲۰ کیلومتر آن تا خردادماه سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرار دارد .

    |

    حذف گردنه سیبک شامل اجرای ۵/۵ کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت و نصب نیوجرسی ، احداث روشنایی طولی ، نصب انواع تابلوهای ایمنی و علائم هشداردهنده و خط‌کشی و همچنین احداث یک زیرگذر در ورودی روستای خانه‌میران به منظور افزایش سطح ایمنی در امتداد کل این پروژه می‌باشد که ارزش ریالی ...

    |

    نظرات کاربران