در حال بارگذاری ...

یارانه سوخت باید به سمت توسعه زیرساخت‌ها به خصوص راه آهن سوق داده شود

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ریلی در کشور ، راه آهن را ابزار اصلی کاهش ناترازی در مصرف سوخت کشور دانست .

️محمدرضا رضایی کوچی در آیین سرمایه گذاری در ناوگان ریلی مسافری ، توسعه راه آهن را یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشور دانست .

️وی با اشاره به پرداخت یارانه سنگین سوخت ، توسعه راه آهن را یکی از مهمترین عوامل از بین بردن ناترازی در حوزه انرژی کشور عنوان کرد .

️رضایی کوچی با اشاره به توسعه راه آهن در برنامه هفتم توسعه ملی تصریح کرد : بر اساس این برنامه ، می بایست تا پایان برنامه هفتم ، حداقل ۳۰ درصد بار و مسافر کشور به شبکه ریلی منتقل شوند .

 

 

 

 
 
 
 
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم
 
 
 




مطالب مرتبط

فاز اول این پروژه ، حدفاصل ازنا تا الیگودرز ، با توجه به وجود دو کارخانه تولید فولاد ، مراکز مهم بار از جمله حمل سنگ‌های ساختمانی و تزئینی و همچنین شهرک صنعتی الیگودرز ، از ظرفیت بالایی برای جذب بار برخوردار است .

|

خط آهن با عرض نرمال ما تا زاهدان است و از زاهدان تا میرجاوه به طول ۹۴ کیلومتر خط آهن پاکستان است که وارد کشورمان شده است و در عمل اتصال شبکه ریلی دو کشور در زاهدان اتفاق افتاده است .

|

انتظار رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از راه آهن ، توسعه قطارهای حومه ای و افزایش بار داخلی و بین المللی است که این موارد در دستور کار هیئت مدیره راه آهن قرار گرفته و به همین منظور لازم است از ظرفیت‌های موجود شبکه ریلی بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم .

|

در حال حاضر ، سرعت بازرگانی راه آهن های پیشرفته جهان دستکم بین ۳۰ الی ۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و البته این سرعت در برخی راه آهن های پیشرفته جهان ، تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت نیز قابل افزایش است .

|

با وجود اینکه در برنامه های توسعه کشور ، سهم بار ریلی از کل بار کشور ۳۰ درصد در نظر گرفته شده اما این میزان طی دهه های گذشته بین ۹ تا ۱۳ درصد متغیر بوده است . لازمه رسیدن به تکلیف درنظر گرفته شده برای راه‌آهن در برنامه های توسعه ، فراهم کردن مقدمات و عزم جدی بین دستگاه های مختلف ...

|

نظرات کاربران