تحریمها همچنان صنعت هوایی ایران را تحت فشار قرار دادهاند ؛ ورود ۲۳ هواپیما و زمینگیر شدن آسمان
پیشتر ، رفتارها مستندمحور بود ، اما اکنون با تغییر رویکرد به رفتارشناسی ، اگر تشخیص دهند الگویی مشابه الگوی قبلی دنبال میشود ، همان مسیر را مسدود میکنند ؛ بدون نیاز به مستندات حقوقی . برخی شرکتهای هواپیمایی به دلیل فرسودگی ناوگان یا مشکلات عملیاتی ، ناچار به خروج تعدادی از هواپیماها شدهاند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد : تحریمها چه با مکانیسم ماشه (اسنپبک) و چه قبل از آن ، در عمل تفاوتی برای ما نداشته و سختگیریها همواره وجود داشته است .
سید حمیدرضا صانعی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط دشوار تأمین قطعات هواپیما به دلیل تحریمها اظهار کرد : در دولت چهاردهم حدود ۲۲ تا ۲۳ فروند هواپیما وارد کشور شده که نسبت به سالهای گذشته روند بهتری را نشان میدهد ، اما همزمان خروج تعدادی هواپیما از ناوگان نیز رخ داده که نباید از آن غافل بود .
وی با تأکید بر استمرار فشارهای خارجی بر صنعت هوانوردی کشور ، تصریح کرد : تحریمها چه با مکانیسم ماشه (اسنپبک) و چه قبل از آن ، در عمل تفاوتی برای ما نداشته و سختگیریها همواره وجود داشته است .
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری شرکتهای هواپیمایی ما همچنان با همان مشقات گذشته ، روشهای جایگزین برای تأمین قطعات را دنبال میکنند .
صانعی با اشاره به نحوه برخورد جدید آمریکا با دور زدن تحریمها گفت : پیشتر ، رفتارها مستندمحور بود ، اما اکنون با تغییر رویکرد به رفتارشناسی ، اگر تشخیص دهند الگویی مشابه الگوی قبلی دنبال میشود ، همان مسیر را مسدود میکنند ؛ بدون نیاز به مستندات حقوقی . برخی شرکتهای هواپیمایی به دلیل فرسودگی ناوگان یا مشکلات عملیاتی ، ناچار به خروج تعدادی از هواپیماها شدهاند .
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با اشاره به وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان که تنها با یک هواپیمای فعال در حال پرواز است، گفت: شرکتهای دولتی ما هم تحت فشار تحریمهای خارجی قرار دارند و هم با محدودیتهای داخلی مواجهاند .
صانعی خاطرنشان کرد : آسمان با هزینه بالا و پرسنل زیاد ، از ۲۸ هواپیما به تنها یک فروند هواپیمای فعال رسیده که این مسأله میتواند هر بنگاه اقتصادی را دچار بحران کند .
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان ، مالک شرکتهای هواپیمایی نیست ، تصریح کرد : ما نقش سیاستگذار و تسهیلگر را داریم و راهکارهای عملیاتی برای نجات شرکتها ، از جمله آسمان ، توسط ریاست سازمان ، در حال پیگیری است . در نهایت اما این مالکان هستند که باید تصمیم بگیرند چگونه ادامه مسیر دهند .
صانعی در پایان با تأکید بر لزوم ادغام یا بهروزرسانی ساختار شرکتهای آسیبدیده گفت : در صورتی که روند اصلاحات ساختاری به درستی انجام شود ، میتوان امید داشت شرکتهایی چون آسمان از شرایط کنونی خارج شوند و دوباره به چرخه رقابت بازگردند .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم