در حال بارگذاری ...

از بندر شهید رجایی تا سن پترزبورگ / چشم‌انداز جدید ریلی ایران در روسیه برای تکمیل کریدور شمال - جنوب

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ، در ادامه سفر کاری خود به روسیه ، از سامانه‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در خطوط بارگیری و تخلیه بندر سن پترزبورگ بازدید کرد .

هدف از این بازدید ، آشنایی نزدیک با فناوری‌های نوین بارگیری و تخلیه ، توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و بررسی ظرفیت‌های بندری در مسیر کریدور بین‌المللی شمال – جنوب اعلام شد .

جبارعلی ذاکری در این بازدید ، ضمن بررسی میدانی عملکرد سامانه‌های خودکار تخلیه و بارگیری کانتینر ، از خطوط ریلی داخلی بندر ، نحوه استقرار کانتینر بر روی کامیون و تریلر ، تجهیزات ایکس‌ری ، باسکول و بخش‌های گمرکی بازدید کرد .

در ادامه ، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشستی با مسئولان بندر و راه‌آهن سن‌پترزبورگ ، به معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دو بندر ریل‌پایه شهید رجایی و امام خمینی پرداخت و پیشنهادهایی را در زمینه گسترش همکاری‌های حمل‌ونقل کانتینری مطرح کردند . این نشست با تمرکز بر توسعه تبادلات تجاری در مسیر کریدور شمال – جنوب ، بررسی راهکارهای احیای حمل‌ونقل ریلی و ارتقاء سطح هماهنگی بین دو کشور در زمینه لجستیک و حمل‌ونقل بین‌المللی برگزار شد .

بندر سن‌پترزبورگ ، به عنوان یکی از بنادر مهم روسیه ، دارای محوطه کانتینری به وسعت ۹۰ هکتار و چهار اسکله فعال است که امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با عمق حداکثر ۱۱ متر را فراهم می‌کند . فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در این بندر تحت نظارت شرکت «گلوبال پورت» صورت می‌گیرد ؛ شرکتی که زیرمجموعه هلدینگ «دِلو» بوده و خود از سه شرکت «پ‌ک‌ت» ، «اوستو شسکی» و «پترو اسپورت» تشکیل شده است .

ترمینال نخست این بندر متعلق به شرکت «پ‌ک‌ت» است و به‌طور میانگین سالانه حدود یک میلیون کانتینر در آن پردازش می‌شود .

از سال ۲۰۲۲، فناوری‌های جدیدی در این بندر به کار گرفته شده که از آن جمله می‌توان به بهره‌گیری از کانتینرهای فله‌بر ویژه با مکانیزم تخلیه اختصاصی در انبار کشتی اشاره کرد . همچنین ، خطوط ریلی بندر شامل شش مسیر اصلی است که به‌طور هم‌زمان سه خط آن در سایت کانتینری فعال هستند . آرایش معمولی قطارها بین ۵۷ تا ۷۱ واگن متغیر است .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، موقعیت جغرافیایی ایران ، یک دارایی ژئواکونومیک بی‌بدیل است که در کمتر کشوری نظیر آن یافت می‌شود . قرارگیری در محل تلاقی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک مقام ارشد حوزه حمل‌ونقل دریایی روسیه اعلام کرد که حمل‌ونقل تجاری در دو مسیر راهبردی روسیه – ایران – هند و روسیه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه راه‌آهن رشت – آستارا که یکی از حلقه‌های اصلی کریدور بین‌المللی شمال – جنوب محسوب می‌شود ، طی سال‌های ...

|

کارشناسان معتقدند کابل اکنون به بندر چابهار نه فقط به‌ عنوان یک مسیر تامین کالا ، بلکه به‌ عنوان گزینه‌ای استراتژیک و پایدار نگاه می‌کند ؛ گزینه‌ای که تحت تأثیر ساختار قدرتمند و رو به توسعه آن در ایران ، می‌تواند وابستگی افغانستان به مسیرهای غیرقابل‌ اعتماد گذشته را کاهش ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرگی پاولوف ، قائم‌مقام شرکت راه‌آهن روسیه ، با اشاره به پیشرفت‌های گسترده در حوزه دیجیتالی‌سازی حمل‌ونقل گفت : ...

|

نظرات کاربران