آغاز عملیات اجرایی پروژه ساماندهی تأسیسات برقی بندر گناوه / تقویت برق بندر برای فعالیتهای شبانهروزی
اهداف این طرح شامل افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق بندر ، کاهش تلفات و حوادث ناشی از نگهداری، بهرهبرداری بهینه از شبکه ، افزایش ایمنی ، مدیریت مصرف انرژی ، تأمین برق اضطراری با استفاده از دیزل ژنراتورها و همچنین تأمین برق موردنیاز سرمایهگذاران در محوطههای بندری است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و اصلاح تأسیسات برقی بندر گناوه با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تأمین زیرساختهای موردنیاز برای فعالیتهای بندری و سرمایهگذاران آغاز شد .
همزمان با دومین روز از هفته دولت ، عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و اصلاح تأسیسات برقی بندر گناوه با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تأمین زیرساختهای موردنیاز برای فعالیتهای بندری و سرمایهگذاران آغاز شد .
استاندار بوشهر در آیین آغاز این پروژه که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد ، اظهار کرد : امید است با اجرای پروژه ساماندهی تأسیسات برقی بندر گناوه شاهد نقشآفرینی بیشتر این بندر در حوزه تجارت و دریانوردی باشیم .
ارسلان زارع افزود : در راستای توسعه دریامحور تلاش میشود با اجرای پروژههای تعریفشده، ظرفیت بندر گناوه بیش از پیش افزایش یابد . در کنار رعایت سرعت لازم در اجرای پروژههای عمرانی، دقت و کیفیت نیز باید مورد توجه جدی پیمانکاران باشد . این طرح با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مدت ۱۸ ماه اجرا خواهد شد .
محمد شکیبینسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت : اهداف این طرح شامل افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق بندر ، کاهش تلفات و حوادث ناشی از نگهداری، بهرهبرداری بهینه از شبکه ، افزایش ایمنی ، مدیریت مصرف انرژی ، تأمین برق اضطراری با استفاده از دیزل ژنراتورها و همچنین تأمین برق موردنیاز سرمایهگذاران در محوطههای بندری است .
وی ادامه داد : در این پروژه سه دستگاه پست و سه دستگاه دیزل ژنراتور نصب خواهد شد و با اصلاح و مناسبسازی شبکه توزیع ، حوادث و اتفاقات مرتبط با حوزه برقی به حداقل خواهد رسید و امکان تأمین برق پایدار برای فعالیتهای شبانهروزی بندر گناوه فراهم میشود .
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مطالعات طرح جامع توسعه بندر ریگ نیز انجام شده اما با رویکرد «مهندسی ارزش» اصلاح و مسیر تازهای برای پیشبرد آن تعریف شد . در طرح اولیه ، ایجاد دستکی برای توسعه بندر پیشبینی شده بود که انحراف مسیر رود شور را در پی داشت و همین موضوع موجب ورود حجم زیادی گل و لای و رسوب به کانال دسترسی بندر میشد .
وی ادامه داد : بر اساس بررسیهای صورت گرفته ، کل اعتبار پروژه حدود یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شد ، در حالی که برآورد اولیه آن نزدیک به ۹۸۴ میلیارد تومان بود ؛ در همین راستا مهندسی ارزش پروژه در دستور کار قرار گرفت . در فرآیند مهندسی ارزش ، مقرر شد به جای تغییر مسیر رود شور ، دستکی به طول پنج کیلومتر در محدوده شمالی بندر ایجاد شود تا مشکل رسوبگذاری برطرف و زمینه اجرای اصولی طرح توسعه فراهم شود .
شکیبینسب تأکید کرد: این اقدام اساسی و ماندگار ، گام بلندی برای رفع موانع و تسهیل اجرای طرحهای توسعهای در بندر ریگ محسوب میشود و میتواند آینده فعالیتهای بندری در این منطقه را تضمین کند . طرح جامع توسعه بندر ریگ اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و بهزودی با دریافت تأییدیه نهایی ، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد تا مشکلات معیشتی مردم ریگ که بیش از ۹۷ درصد آنان از طریق دریانوردی امرار معاش میکنند ، برطرف شود .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم