در حال بارگذاری ...

توقف کامیون‌های خارجی در بندرعباس ؛ تعطیلی ، کمبود سوخت و کاغذبازی

ما درخواست کردیم با نظر به موارد زیست محیطی ، امنیت بار و راننده خارجی و جلوگیری از تراکم ناوگان خارجی خصوصا افغانستانی ناشی از توقف روزهای تعطیل برای پرداخت تن کیلومتر هماهنگی لازم به منظور پیش‌بینی شعبه کشیک برای این ایام به‌عمل آید تا ناوگان بتوانند نسبت به پرداخت تن کیلومتر اقدام کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ستار غفوری از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی که با هیئتی از این انجمن به اسکله شهید رجایی سفر کرده بود ، در گزارشی از سفر خود اظهار کرد : در جلسه‌ای که با مدیرکل اداره راهداری هرمزگان داشتیم یکی از موضوعات مطرح شده ساماندهی ناوگان خارجی به ویژه کامیون‌های افغانستانی در بندرعباس بود . با توجه به تعطیلی ۴ شنبه‌ها در بندرعباس عملا وقفه‌ای چند روزه صرفا برای دریافت یک تن کیلومتر ، ایجاد می‌شود کامیون‌ها مجبورند ۴-۵ روز متوقف شوند و دلیل آن نبود باجه ارزی در گمرک شهید رجایی است .

وی افزود : از این رو ما درخواست کردیم با نظر به موارد زیست محیطی ، امنیت بار و راننده خارجی و جلوگیری از تراکم ناوگان خارجی خصوصا افغانستانی ناشی از توقف روزهای تعطیل برای پرداخت تن کیلومتر هماهنگی لازم به منظور پیش‌بینی شعبه کشیک برای این ایام به‌عمل آید تا ناوگان بتوانند نسبت به پرداخت تن کیلومتر اقدام کنند .

این عضو هیئت مدیره انجمن گفت : از سایر مسائل مطرح شده با راهداری هرمزگان موضوع شارژ کارت سوخت ناوگان خارجی بود که معمولا ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد که این امر موجب توقف کامیون و بار در بندرعباس می‌گردد .

وی کمبود جایگاه مجاز سوخت‌گیری برای ناوگان خارجی در استان هرمزگان را از دیگر مشکلات حوزه حمل‌ونقل دانست و افزود : در حال حاضر فقط ۲ جایگاه سوخت در هرمزگان به ناوگان خارجی اختصاص دارد از این‌رو از سازمان راهداری درخواست کردیم تا جایگاه‌های بیشتری را در این استان در مسیر تردد ناوگان خارجی اختصاص دهند .

غفوری تصریح کرد : با توجه به اینکه ما برای ثبت راهنامه (CMR) و راهنامه از سازمان راهداری کدی موسوم به SO  می‌گیریم که بر اساس آن می‌توانیم اگر موردی از ارقام نیاز به اصلاح داشته باشد فقط ظرف ۱۲ ساعت اجازه اصلاح و ابطال آن را داریم بنابراین اگر بارگیری کامیون در ساعات تعطیلی دفتر انجام شود و کد SO نیاز به اصلاح داشته باشد در واقع کاری از دستمان بر نمی‌آید از این رو درخواست کردیم تا فرصت اصلاح و ابطال کد SO  از ۱۲ ساعت به ۲۴ ساعت افزایش یابد و اقدامات لازم انجام گرفته و برای راننده ارسال گردد .

وی خاطرنشان کرد : مدیر کل سازمان راهداری هرمزگان از ما خواست تا این درخواست‌ها را به صورت مکتوب به آنها اعلام کنیم و قول مساعد داد تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد و ما نیز از طریق استانداری و اتاق بازرگانی هرمزگان موضوع را پیگیری خواهیم کرد .

این عضو هیئت مدیره انجمن در ادامه اظهار داشت : از سایر درخواست‌های ما تفویض اختیار رسیدگی به پرونده تخلفات کمیسیون ماده ۱۰ از مرکز تهران به مراکز استان‌ها به منظور تسریع در امور بود که امیدواریم جامه عمل بپوشد .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت‌کنندگان در آزمون نوبت اول تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل ...

|

در حوزه نگهداری اصولی علائم ، حفاظ‌ها ، روشنایی و سایر تجهیزات جاده‌ای ، بدون برنامه‌ریزی ، اولویت‌بندی و اطلاعات دقیق ، رسیدن به اهداف ایمنی امکان‌پذیر نیست .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر نگهداری علائم ، تجهیزات و توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای عملیات ...

|

در حال حاضر مسیر ۱۵ روستای این شهرستان به طول تقریبی ۵۵ کیلومتر آسفالت نشده که هدفگذاری برای اجرای عملیات آسفالت ۲۰ کیلومتر آن تا خردادماه سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرار دارد .

|

حذف گردنه سیبک شامل اجرای ۵/۵ کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت و نصب نیوجرسی ، احداث روشنایی طولی ، نصب انواع تابلوهای ایمنی و علائم هشداردهنده و خط‌کشی و همچنین احداث یک زیرگذر در ورودی روستای خانه‌میران به منظور افزایش سطح ایمنی در امتداد کل این پروژه می‌باشد که ارزش ریالی ...

|

نظرات کاربران