در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت پروژه کمربندی یاسوج

    از آذرماه سال گذشته ، با تزریق اعتبار و برنامه‌ریزی مناسب ، در کمتر از ۶ تا ۷ ماه توانستیم ۵ کیلومتر دیگر را آسفالت کنیم که نشان‌دهنده تغییر رویکرد و اولویت‌بندی‌های جدید در مجموعه راه و شهرسازی و دولت وفاق ملی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد پروژه کمربندی یاسوج را تشریح کرد .

    علی پارسایی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کمربندی یاسوج گفت : از ۱۲ کیلومتر قرارداد این پروژه ، ۳ کیلومتر باقی مانده بود که به دلیل مشکلات تملک اراضی ، سال‌ها دست‌نخورده مانده بود . برآورد اولیه برای تملک این بخش ، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود ، اما با طراحی جدید ، مسیر به گونه‌ای بازنگری شد که نیازی به تملک جدید نداشته باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد : اکنون این ۳ کیلومتر با بودجه حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به مناقصه رفته و امیدواریم شرکت‌های توانمند در آن شرکت کنند . به دلیل استفاده از حریم جاده‌ای که پیش‌تر تملک شده ، اجرای این بخش بسیار سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود . پروژه کمربندی یاسوج از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و قرار بود باند دوم آن اجرا شود. تا پایان سال ۱۴۰۳ ، از ۱۵ کیلومتر مسیر ، تنها ۱۲ کیلومتر به مناقصه رفته و ۷ کیلومتر آسفالت شده بود .

    پارسایی با اشاره به اینکه طی ۱۵ تا ۱۶ سال ، با وجود چند پیمانکار و قرارداد ، تنها نیمی از مسیر تکمیل شده بود افزود : از آذرماه سال گذشته ، با تزریق اعتبار و برنامه‌ریزی مناسب ، در کمتر از ۶ تا ۷ ماه توانستیم ۵ کیلومتر دیگر را آسفالت کنیم که نشان‌دهنده تغییر رویکرد و اولویت‌بندی‌های جدید در مجموعه راه و شهرسازی و دولت وفاق ملی است .

    این مسئول با تأکید بر اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز تصریح کرد : برخی پروژه‌ها فرسایشی شده‌اند و باعث بروز تصادفات زیادی می‌شوند .

    پارسایی افزود : کمربندی یاسوج که حدود ۱۲ درصد از آمار ورودی‌های استان را به خود اختصاص می‌داد ، از این مشکلات رنج می‌برد . ما با اولویت‌بندی ، لایه اول آسفالت را اجرا کردیم و اکنون لایه دوم نیز در یک لاین به پایان رسیده است. همچنین نصب نیوجرسی‌ها برای ارتقای ایمنی انجام شد .

    وی با اشاره له اینکه این پروژه به دلیل معارضات ملکی ، یکی از چالش‌برانگیزترین پروژه‌ها بود ، گفت : زمین‌های اطراف کمربندی ارزش بالایی داشت و تملک آن‌ها برای دولت دشوار بود . سال گذشته با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان ، بخش عمده مطالبات معارضین پرداخت شد و در مواردی که معارضات شدید بود، با برگزاری جلسات متعدد و همکاری مردم ، مشکلات حل شد و روند آسفالت‌ریزی ادامه یافت .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود : در بخش باقیمانده مسیر ، از زندان یاسوج تا پس از پادگان امام جعفر (ع)، ادامه طرح به زمین‌های زراعی و باغات مردم برخورد می‌کرد و اجرای آن به روش قبلی ، حداقل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای تملک اراضی نیاز داشت .

    پارسایی افزود : با توجه به محدودیت‌های مالی ، اجرای این طرح امکان‌پذیر نبود . در صورت چهارخطه‌نشدن این محور ، احتمال افزایش حوادث رانندگی وجود داشت ، بنابراین با معاون وزیر جلسه‌ای برگزار کردیم و طرح جایگزینی ارائه دادیم . مطالعات جدید از تعطیلات نوروز آغاز و پس از تکمیل به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ارسال شد. با تصویب وزارتخانه ، مجوز مناقصه صادر شد و اکنون این ۳ کیلومتر در سامانه مناقصات قرار دارد .

    به گفته پارسایی ، طراحی جدید به گونه‌ای انجام شده که بدون نیاز به تملک جدید ، از حریم موجود جاده استفاده می‌شود و این موضوع باعث تسریع و کاهش هزینه اجرای پروژه خواهد شد . با توجه به افزایش جمعیت اطراف کمربندی ، طراحی چند روگذر و مسیر دسترسی ، از جمله پل زردک ، در دستور کار قرار گرفت . این موارد نیز در قرارداد ۱۲۰ میلیارد تومانی گنجانده شده و هم‌اکنون در حال اجراست .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     

     




    مطالب مرتبط

    با نزدیک شدن به فصل بارندگی ضرورت هماهنگی ، انسجام و آمادگی کامل در بخش‌های مختلف راهداری بیش از پیش احساس می‌شود . این نشست با هدف ایجاد هم‌افزایی میان واحدهای ستادی و شهرستانی برگزار شده تا ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم از بروز خسارات احتمالی ناشی از بارش‌ها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بخشی از بزرگراه یاسوج - شیراز واقع در کیلومتر ۱۵ تا ۱۸ ، موسوم به پروژه مله‌شوره ، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، ...

    |

    استان دارای بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه است که طبق بررسی‌های میدانی ، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از رویه راه‌ها دچار خرابی شدید هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت : اجرای عملیات بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز محور پاریز – ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس راهداری شهرستان شهرکرد، از آغاز مرحله دوم عملیات راهداری محور شهرکرد – سورشجان خبر داد و گفت : این پروژه با هدف رفع ...

    |

    نظرات کاربران