در حال بارگذاری ...

افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت مسیرهای ریلی و جاده‌ای

با توجه به اینکه مشتریان حمل و نقل اتوبوسی اغلب از اقشار کمتر برخوردار جامعه هستند و افزایش نرخ‌ها دارای تاثیر سوء بر سفرهای آنان است ، انتظار می‌رود مسئولان امر توجه بیشتری به حمل و نقل جاده‌ای در کشور داشته باشند تا حداقل امکانات برای جابه‌جایی مردم فراهم شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نرخ بلیت مسیرهای ریلی و جاده‌ای که از ابتدای امسال از سوی شرکت های حمل و نقل درخواست شده بود ، از امروز (دوشنبه ، ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴) اجرایی و با افزایش ۳۰‌ درصدی همراه شد .

ابوالقاسم سعیدی ، دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری در این زمینه گفت : همه ساله با توجه به نرخ تورم عمومی کشور ، شرکت‌های حمل و نقلی از ابتدای سال تقاضای افزایش نرخ بلیت را به مراجع تصمیم گیر ارایه می کنند .

وی بیان‌ داشت : فروردین‌ماه امسال تقاضای ۴۰ درصدی افزایش نرخ‌ بلیت به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ارائه شد و پس از تصویب در هیات مدیره راه‌آهن، خرداد ماه افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت مورد موافقت قرار گرفت .

سعیدی با بیان اینکه زمان ابلاغ نرخ‌ها با جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه کشورمان مصادف شد ، اظهار داشت : در ایام جنگ ابلاغ نرخ‌های جدید را به صلاح ندیدیم ، اما با برقراری آتش‌بس و فروکش کردن درگیری‌ها ، از امروز نرخ‌های جدید ابلاغ شد که امید می‌رود با اجرای آن زیان انباشته شرکت های حمل و نقلی با نرخ‌های جدید کاهش یابد .

 

 

احمدرضا عامری

 

 

 

همچنین احمدرضا عامری ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در این زمینه افزود : مطابق آمارها و محاسبات سال گذشته ، هزینه تمام شده حمل و نقل جاده‌ای به‌ازای هر نفر - کیلومتر هزار و ۸۵۰ تومان بود اما آنچه در عمل دریافت می شد ۶۵۰ تومان در هر کیلومتر بود .

وی اظهار داشت : ‌خرداد ماه امسال طی نشستی با مسئولان حمل و نقل کشور ، مقرر شد از ابتدای تابستان افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت‌ها اعمال شود ، اما به دلیل تهاجم ناجوانمردانه رژیم نامشروع صهیونیستی و پس از آن مصادف شدن با ایام عزاداری امام حسین(ع) اجرای آن به تاخیر افتاد . در نهایت مقرر شد افزایش ۳۰ درصدی نرخ‌ها پس از عاشورا اعمال شود که از امروز اجرایی شد .

وی گفت : سه سال پیش ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در کل کشور فعال بود که به دلیل زیان‌های موجود ، اکنون به پنج هزار دستگاه کاهش یافته است . همچنین قیمت ۱.۵ میلیارد تومانی یک دستگاه اتوبوس مدل ۱۴۰۰ ، امروز (همان مدل کارکرده) به حدود ۳۳ میلیارد تومان افزایش یافته است .

عامری تاکید کرد : با توجه به اینکه مشتریان حمل و نقل اتوبوسی اغلب از اقشار کمتر برخوردار جامعه هستند و افزایش نرخ‌ها دارای تاثیر سوء بر سفرهای آنان است ، انتظار می‌رود مسئولان امر توجه بیشتری به حمل و نقل جاده‌ای در کشور داشته باشند تا حداقل امکانات برای جابه‌جایی مردم فراهم شود .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

تجربه نشان داده ساختن و تعریض جاده‌ها ، تاثیر زیادی در ساماندهی ترافیک و آلاینده‌های مرتبط ندارد و این توسعه اساسی زیرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل ریلی ، در بخش بار و چه مسافر است که می‌تواند مشکلات این بخش را سامان دهد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با استاندار اردبیل ، آخرین وضعیت پروژه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس‌جمهور توسعه ارتباط ریلی حومه تهران را موجب خدمات بهتر به چند میلیون نفر دانست و تاکید کرد: این اقدام مکمل ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌منظور تسریع در نوسازی و توسعه ناوگان ریلی و فراهم‌سازی بستر مشارکت گسترده بخش خصوصی ، ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تحقق اهداف برنامه هفتم در حوزه حمل و نقل ریلی ، نیازمند تامین بیش از ۱۷ میلیارد دلار اعتبار است .

|

نظرات کاربران