در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۵۲ درصدی زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه - خسروی

    بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته ، فاز اول پروژه به طول ۱۱۵ کیلومتر حدفاصل کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب تعریف شده که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۸۶ درصد در بخش زیرسازی ، مراحل نهایی آن در حال اجرا است . فاز دوم پروژه نیز به طول ۱۴۸ کیلومتر از اسلام‌آباد غرب تا مرز خسروی ، از پیشرفت حدود ۱۵ درصد در بخش زیرسازی ، برخوردار است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها گفت : ساخت راه‌آهن کرمانشاه – خسروی ، گام بلند دولت در مسیر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تحقق عدالت سرزمینی در غرب کشور است ؛ پروژه‌ای که با پیوستن به شبکه سراسری ریلی ، ایران را به مرز خسروی و از آنجا به سواحل مدیترانه متصل خواهد کرد و در حال حاضر با پیشرفت ۵۲ درصدی در زیرسازی در دست اجرا قرار دارد .

    عباس خطیبی راه‌آهن کرمانشاه – خسروی را به عنوان یکی ازبخش‌های کلیدی در طرح راهبردی راه‌آهن غرب کشور اعلام کرد و گفت :‌ این پروژه با هدف ایجاد یک کریدور ریلی استراتژیک از مرکز کشور تا مرزهای غربی در حال اجراست . این مسیر به طول ۲۶۳ کیلومتر ، در دو فاز اولویت‌بندی و در حال اجرا است و در بخش زیرسازی ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    وی ادامه داد :‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته ، فاز اول پروژه به طول ۱۱۵ کیلومتر حدفاصل کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب تعریف شده که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۸۶ درصد در بخش زیرسازی ، مراحل نهایی آن در حال اجرا است . فاز دوم پروژه نیز به طول ۱۴۸ کیلومتر از اسلام‌آباد غرب تا مرز خسروی ، از پیشرفت حدود ۱۵ درصد در بخش زیرسازی ، برخوردار است .

    خطیبی تاکید کرد :‌ با اتمام این پروژه ، نه تنها اتصال شبکه ریلی کشور تا مرز خسروی برقرار می‌شود ، بلکه زمینه‌ای جدید برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه نیز فراهم خواهد شد .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها  با اشاره به حجم گسترده عملیات اجرایی و جزئیات فنی پروژه افزود : ساخت این خط آهن شامل اجرای ۱۲ ایستگاه ، ۱۱ دستگاه تونل به مجموع طول ۹ هزار متر، ۲۲ پل خاص به طول ۳ هزار و ۷۰۰ متر ، ۸۰۰ پل تیپ ، اجرای بیش از ۸۲۵ هزار مترمکعب بالاست ، ۲۶ میلیون مترمکعب خاکبرداری ، ۱۶ میلیون مترمکعب خاکریزی ، ۷۰۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی ، نصب ۶۶۰ هزار عدد تراورس بتنی و استفاده از ۴۰ هزار تن ریل خواهد بود که نشان‌دهنده گستردگی و پیچیدگی فنی این پروژه عظیم ملی است .

    وی خاطرنشان کرد : پروژه راه‌آهن کرمانشاه – خسروی ، علاوه بر نقش حمل‌ونقلی ، یک زیرساخت کلیدی در جهت تحقق اهداف کلان توسعه‌ای کشور محسوب می‌شود . این مسیر ، با فراهم کردن امکان برقراری ارتباط ریلی میان ایران و کشور عراق ، بستری پایدار برای تسهیل جابجایی زائران عتبات عالیات ایجاد می‌کند و در افق بلندمدت ، زمینه اتصال ایران به سواحل مدیترانه از طریق عراق و سوریه را نیز مهیا خواهد ساخت ؛ امری که می‌تواند به تقویت نقش ژئوپلیتیکی ایران در منطقه و افزایش سهم کشور از ترانزیت بین‌المللی منجر شود .

    وی با تأکید بر نگاه متوازن دولت در حوزه زیرساختی اظهار داشت : توسعه خطوط ریلی کشور بر پایه عدالت سرزمینی و با هدف توسعه متوازن ، کاهش شکاف‌های منطقه‌ای و ایجاد فرصت‌های برابر در مناطق کمتر برخوردار ، به‌ویژه در غرب کشور ، در دستور کار جدی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است . پروژه‌هایی همچون راه‌آهن غرب ، صرفاً پروژه‌های عمرانی نیستند بلکه موتور محرک توسعه پایدار ، اشتغال‌زایی ، ارتقاء سطح دسترسی و پویایی اقتصادی در مناطق مرزی به شمار می‌آیند .

    خطیبی همچنین با اشاره به پیامدهای مثبت زیست‌محیطی این پروژه اضافه کرد : توسعه حمل‌ونقل ریلی نه تنها به کاهش قابل توجه مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلایندگی هوا منجر می‌شود ، بلکه با جایگزینی حمل‌ونقل جاده‌ای با ریلی ، ایمنی سفرها ارتقاء یافته و بهره‌وری شبکه حمل‌ونقل کشور افزایش می‌یابد . راه‌آهن کرمانشاه – خسروی نماد تلاش مهندسین ایرانی برای تحقق اهداف بلندمدت کشور در حوزه حمل‌ونقل پاک و توسعه پایدار کشور است .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    در ماه گذشته توانستیم با شتابی چشمگیر ، عملیات ریل گذاری در مسیر چابهار – خاش را به بیش از ۵۰ کیلومتر برسانیم ؛ رقمی که تاکنون در هیچ‌یک از طرح‌های ریلی کشور سابقه نداشته است . حتی در برخی روزها رکورد ۳۵۰۰ متر ریل‌گذاری روزانه نیز به ثبت رسیده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از از پروژه راه آهن رشت - ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : ریل گذاری راه آهن کرمانشاه - خسروی با حضور هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات ریل‌گذاری راه آهن کرمانشاه - خسروی با حضور وزیر راه و شهرسازی و به صورت ویدیو کنفرانسی آغاز شد .

    |

    در سالجاری ، تکمیل راه‌آهن میانه – اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی۹۳ درصد در اولویت قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود . با توجه به ویژگی های خاص این پروژه و قرار گرفتن در مناطق کوهستانی در یکسال گذشته بیش از ۱۹ کیلومتر عملیات ...

    |

    نظرات کاربران