در حال بارگذاری ...

جاده لجستیک ماکو ؛ گام بلند منطقه آزاد ماکو در ارتقا حمل‌ونقل بین‌المللی و کاهش بار ترافیکی بازرگان

باند شرقی این مسیر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان احداث شده و برای تکمیل باند غربی نیز بودجه‌ای معادل ۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است . در حال حاضر تنها یک کیلومتر از باند برگشت باقی مانده و این بخش نیز با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عمرانی سازمان ، تا یکی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه راهبردی کمربندی لجستیکی ماکو با هدف کاهش ترافیک سنگین عبوری از شهر بازرگان ، تسهیل ترانزیت بین‌المللی، کاهش زمان دسترسی به گمرک و ارتقا ظرفیت‌های زیرساختی منطقه آزاد ماکو در حال اجراست . این مسیر ، نقش مهمی در تبدیل ماکو به قطب لجستیکی شمال‌غرب کشور دارد و ارتباطی مستقیم و روان بین کمربندی ماکو و گمرک بازرگان برقرار می‌سازد .

مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو ، اظهار داشت : مسیر کمربندی ماکو تا گمرک بازرگان به طول ۸۱۶۰ متر طراحی شده و شامل دو باند رفت و برگشت است . باند رفت این مسیر پیش‌تر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون تردد ترانزیتی به‌جای عبور از داخل شهر بازرگان ، از این مسیر به‌صورت مستقیم به گمرک انجام می‌شود .

فرهنگ بهادری ، با اشاره به جزئیات اجرایی پروژه افزود : باند شرقی این مسیر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان احداث شده و برای تکمیل باند غربی نیز بودجه‌ای معادل ۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است . در حال حاضر تنها یک کیلومتر از باند برگشت باقی مانده و این بخش نیز با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عمرانی سازمان ، تا یکی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید .

مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به پویایی پروژه در شرایط خاص کشور تأکید کرد : حتی در طول جنگ ۱۲ روزه اخیر با رژیم صهیونیستی ، روند اجرای این پروژه لحظه‌ای متوقف نشد و با قدرت ادامه یافت .

این مسیر کمربندی ، نه تنها در کاهش بار ترافیکی شهر بازرگان مؤثر خواهد بود ، بلکه نقش قابل توجهی در تسهیل تردد کامیون‌های ترانزیتی ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش زمان توقف در مرز و ارتقای جایگاه منطقه آزاد ماکو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیتی کشور ایفا می‌کند .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

در حالی که به‌دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در مرزهای افغانستان و پاکستان ، ظرفیت مناسبی برای افزایش عبور محموله‌های ترانزیتی به مقصد افغانستان از مسیر ایران فراهم شده ، توقف‌های طولانی در دوغارون عملاً مانع بهره‌برداری از این فرصت راهبردی شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : از ابتدای امسال تا پایان ...

|

مسیر راه‌آهن تبریز – مرند – چشمه‌ثریا همزمان با افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی در مسیرهای ترانزیتی جهان و شکل‌گیری رقابت تازه برای جذب بار چین – اروپا، بار دیگر به یک موضوع کلیدی در محافل حمل‌ونقلی و اقتصادی ایران تبدیل شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، موقعیت جغرافیایی ایران ، یک دارایی ژئواکونومیک بی‌بدیل است که در کمتر کشوری نظیر آن یافت می‌شود . قرارگیری در محل تلاقی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در پی مکاتبات رسمی با دولت جمهوری عراق ، از تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۵ برابر با ...

|

نظرات کاربران