در حال بارگذاری ...

نگاهی به مدیریت بحران در راه آهن هنگام وقوع جنگ

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیریت بحران در جنگ برای راه آهن شامل اقداماتی برای حفظ امنیت مسافران و کارکنان ، حفاظت از زیرساخت ها و تداوم عملیات حمل و نقل در شرایط جنگی است .

این اقدامات شامل آمادگی برای حملات هوایی ، آموزش کارکنان و مسافرین قطارها ، استتار قطارها و ایستگاه ها و ایجاد مسیرهای جایگزین است .

در ادامه ، در دو سطح شرکت راه آهن و مسافرین قطارها ، محورهای اصلی برای مدیریت بحران در شرایط جنگی به صورت کلی اشاره می شود .

 

۱ - اقدامات مدیریت بحران در شرکت راه آهن

 

* آموزش و آمادگی کارکنان

- آموزش کارکنان راه آهن در مورد نحوه واکنش به حملات ، شناسایی مواد خطرناک، و ارائه کمک های اولیه ضروری است .

* حفاظت از زیرساخت ها

- شناسایی و تقویت نقاط آسیب پذیر راه آهن مانند پل ها و تونل ها و ایجاد مسیرهای جایگزین برای حمل و نقل ضروری است .

* استتار و پنهان سازی

- استفاده از استتار برای قطارها و ایستگاه ها و کاهش نور و صدا برای جلوگیری از شناسایی توسط دشمن مهم است .

* برنامه ریزی برای حملات هوایی

- ایجاد پناهگاه های موقت برای مسافران و کارکنان در ایستگاه ها و قطارها و آماده سازی برای قطع برق و ارتباطات ضروری است .

* مدیریت ترافیک و جابجایی

- ایجاد طرح های اضطراری برای جابجایی مسافران و بار و هماهنگی با سایر سازمان ها برای مدیریت ترافیک و حمل و نقل ضروری است .

* استفاده از ظرفیت های موجود

- استفاده از ظرفیت های راه آهن برای جابجایی نیروهای نظامی و تجهیزات به مناطق جنگی و جابجایی افراد غیرنظامی از مناطق در خطر .

* ایستگاه های صلواتی

- ایجاد ایستگاه های صلواتی در مسیر قطارها برای پذیرایی و پشتیبانی از رزمندگان .

* انتقال مصدومین

- سازماندهی برای انتقال مصدومین به مناطق امن و ارائه خدمات درمانی ضروری است .

* همکاری با سایر سازمان ها

- همکاری با ارتش ، هلال احمر و سایر سازمان های امدادی برای هماهنگی در مدیریت بحران ضروری است .

 

۲ - اقدامات ایمنی برای مسافران در قطار

 

* همراه داشتن کیف یا وسایل نرم

- آماده سازی کیف یا وسایل نرم برای محافظت از سر و بدن در صورت حمله .

* دراز کشیدن روی کف واگن

- دراز کشیدن روی کف واگن و محافظت از اعضای حساس بدن در صورت حمله .

* دوری از پنجره ها

- دوری از پنجره ها برای جلوگیری از آسیب ناشی از موج انفجار یا پرتاب شیشه .

* گوش دادن به دستورات خدمه قطار

- گوش دادن به دستورات خدمه قطار و پیروی از راهنمایی های آنها .

* خاموش کردن تلفن همراه

- خاموش کردن نور صفحه تلفن همراه و بیصدا کردن آن برای جلوگیری از شناسایی .

* کمک به مجروحان

- کمک به مجروحان و افراد آسیب دیده در صورت امکان .

* همراهی در تخلیه قطار

- صبر کنید ببینید آیا خدمه قطار دستور تخلیه می دهند . در صورت اعلام تخلیه اضطراری با سرعت ولی با احتیاط از قطار خارج شوید .

* پناه گرفتن

- در صورت امکان ، پناه گرفتن در نقاط کم ارتفاع و پشت موانع طبیعی (صخره ، گودال ، تپه کوچک) .

- از خطوط راه آهن فاصله بگیرید (ممکن است مجدداً هدف قرار گیرند) .

- در صورت ادامه حمله خود را استتار کنید ، جابه جایی را به حداقل برسانید .

- از پل های راه آهن فاصله بگیرید (معمولاً هدف اصلی هستند) .

- به دکل های برق نزدیک نشوید (خطر برق گرفتگی) .

با اجرای این اقدامات ، می توان آسیب های ناشی از جنگ را به حداقل رساند و از تداوم عملیات حمل و نقل در راه آهن اطمینان حاصل کرد .

 

 

منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک کارشناس ریلی با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی و پایش لحظه‌ای وضعیت واگن‌ها ، گفت : استفاده از سنسورها و سامانه‌های ...

|

رضایتمندی مسافر ، محور اصلی حکمرانی مطلوب در بخش مسافری است و برنامه‌های بنده نیز بر سه اصل ارتقای کیفیت خدمات ، بهبود عملکرد عملیاتی و دسترس‌پذیری آسان بلیت برای همه شهروندان استوار است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست رییس‌جمهور و وزیر راه برای توسعه شبکه ریلی حومه‌ای با تأکید بر لزوم تسریع در توسعه حمل‌ونقل عمومی با ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میرحسن موسوی ، قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن ، در جلسه راهبردی مناسب‌سازی قطارها و ارتقای خدمات ریلی ویژه افراد ...

|

میزان صرفه جویی حمل‌ونقل ریلی به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در سال رسیده و همین امر توجه دولت و مجلس به توسعه راه آهن را بیش از پیش ضروری کرده است .

|

نظرات کاربران