در حال بارگذاری ...
  • راه‌اندازی اداره‌ کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی لازمه توسعه ظرفیت‌های ریلی

    سرعت دهی به پروژه‌های ریلی و رفع مشکلات موجود نیاز به راه‌اندازی اداره کل راه آهن را در استان دوچندان کرده و این مساله توجه مسوولان مربوطه را می‌طلبد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : برای بهره‌برداری بیش از پیش از ظرفیت‌های ریلی در استان راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن بسیار مهم بوده که موجب تسریع در خدمات‌رسانی می‌شود .

    پیمان آرامون در جلسه بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد ، اظهار داشت : با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی استان و هم‌مرزی با سه کشور توسعه بیش از پیش زیرساخت‌های ریلی در این منطقه می‌تواند نقش مهمی در ترانزیت بین‌المللی و رونق اقتصادی ایفا کند .

    وی ادامه داد : سرعت دهی به پروژه‌های ریلی و رفع مشکلات موجود نیاز به راه‌اندازی اداره کل راه آهن را در استان دوچندان کرده و این مساله توجه مسوولان مربوطه را می‌طلبد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح‌های راهسازی استان ، گفت : حدود ۲۵۰ کیلومتر راه و بزرگراه در استان در دست اجراست و تا شهریور سال جاری ۶۰ کیلومتر از این میزان به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد .

    آرامون بیان کرد : یکی از محورهای مهم سه‌راهی ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو بوده که تا شهریور سال جاری ۲۰ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک می‌رود . پروژه‌های راهسازی آذربایجان‌غربی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و با تمام قوا در این حوزه فعالیت می‌کنند .

    وی با اشاره به اینکه مشکلی در حوزه حمل و نقل آذربایجان‌غربی وجود ندارد ، گفت : با توجه به مسائل اخیر کشور وضعیت حمل و نقل کالا و مسافر در سطح استان بدون هیچ مشکلی فعال بودند و این روند ادامه دارد .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : توسعه راه های ارتباطی در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ برابری دارد ...

    |

    مسیر راه‌آهن تبریز – مرند – چشمه‌ثریا همزمان با افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی در مسیرهای ترانزیتی جهان و شکل‌گیری رقابت تازه برای جذب بار چین – اروپا، بار دیگر به یک موضوع کلیدی در محافل حمل‌ونقلی و اقتصادی ایران تبدیل شده است .

    |

    روکش آسفالت حفاظتی راه روستایی پلدشت – ارس به طول ۱۰ کیلومتر ، روکش آسفالت راه روستایی گیریک – حاج حسن در منطقه بورلان به طول ۵ کیلومتر ، بهسازی راه روستایی ساختمان به طول ۱.۴ کیلومتر و بهسازی راه روستایی تیکمه – اغبلاغ به طول ۳ کیلومتر نیز از دیگر اقدامات انجام‌شده در این ...

    |

    محور ۹۳ کیلومتری پیرانشهر - سردشت امکان دسترسی ترانزیتی به گمرک تمرچین را از سمت جنوب استان فراهم می‌کند .

    |

    محور حیدرآباد - نقده به دلیل نقش آن در توسعه زیرساخت‌ها و اقتصاد منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این محور به عنوان بخشی از کریدور ارتباطی غرب کشور ، دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی را تسهیل کرده و به رشد تجارت و صادرات محصولات محلی کمک می‌کند .

    |

    نظرات کاربران