کاهش شدید زمان حمل کالا با توسعه مسیر ریلی چین – ایران – اروپا
در گذشته ، کالاها از چین به قزاقستان منتقل میشدند ، سپس وارد ترکمنستان شده و از مرز ایران و ترکیه در سرخس جابجا میشدند . اتصال این مسیرها ، سرعت جابجایی کالا را بین ایران ، چین و اروپا افزایش میدهد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، روح الله لطیفی ، سخنگوی کمیسیون تجارت خانه صمت ایران گفت : تجارت ایران و اروپا دارای یک مسیر واحد تاریخی است که به جاده ابریشم معروف است و ابریشمهایی که چین در ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ سال پیش تولید میکرد ، از این مسیر به ایران وارد میشدند و سپس از طریق ایران به غرب و در نهایت به اروپا میرسیدند .
وی افزود : این مسیر نشاندهنده کوتاهترین ، امنترین و اقتصادیترین راهها برای جابجایی کالا در گذشته بود .
وی بیان کرد : در گذشته ، کالاها از چین به قزاقستان منتقل میشدند ، سپس وارد ترکمنستان شده و از مرز ایران و ترکیه در سرخس جابجا میشدند . اتصال این مسیرها ، سرعت جابجایی کالا را بین ایران ، چین و اروپا افزایش میدهد .
سخنگوی کمیسیون تجارت خانه صمت ایران یادآور شد : پیمان شانگهای که ایران ، چین ، روسیه و چندین کشور دیگر نیز عضو آن هستند ، میتواند به تقویت این مسیر کمک کند . در این پیمان ، یکی از موضوعات اصلی توسعه حمل و نقل و تجارت اقتصادی است که میتواند به بهبود روابط تجاری میان ایران و اروپا کمک شایانی کند .
لطیفی توضیح داد : کاهش شدید زمان حمل کالا با توسعه مسیر ریلی چین – ایران – اروپا – ایران ، امکان پذیر بوده و از گذشته بهترین مسیر عبور کالا از چین به اروپا بوده است .
وی افزود : فعال شدن بندر خشک آپرین در ۲۰ کیلومتری تهران و ورود قطار چینی، به تقویت مناسبات چین و ایران و توسعه حمل و نقل بین دو کشور می پردازد .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم