در حال بارگذاری ...
  • اجرای دو پروژه متروی هشتگرد و هاب لجستیک ، نیازمند سرمایه گذاری خارجی

    در ایران سند ملی داریم که محل احداث هاب لجستیک دیده شده که در این سند ۵۸ نقطه مشخص شده که در ۵ سطح عملکردی است که برای استان قزوین یک پارک و یک دهکده لجستیک پیش بینی شده که در محور قزوین بویین زهرا و نزدیکی پایانه می‌تواند عملیاتی شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : اجرای دوپروژه مهم ادامه متروی هشتگرد به قزوین و هاب لجستیک به ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد . 

    مجتبی دائی دائی در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل جاده ای و مواصلاتی استان گفت : قزوین با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی ۱۲ استان کشور در زمینه حمل و نقل نیازهای خاصی دارد و دو فرصت بزرگ سرمایه گذاری به تیم چینی معرفی می‌شود که امیدواریم سرمایه گذاران خارجی از آن استقبال کنند .

    وی افزود : یکی از این طرح‌های مهم ادامه ساخت متروی هشتگرد به قزوین است که امتداد پروژه تهران به قزوین محسوب می‌شود و نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی استان‌ها به پایتخت خواهد داشت . موافقت معاونت برنامه ریزی وزارت راه برای این پروژه دریافت شده و با اجرای آن ضمن کاهش بار ترافیکی اتوبان قزوین به تهران زمینه کاهش مصرف سوخت و ایمنی سفر نیز ممکن می‌شود .

    این مدیر بیان کرد : به دلیل نزدیکی به تهران با ترافیک سنگین در همه ایام سال به‌ویژه تعطیلات مواجهیم و شهر قزوین هم در مسیر شمال به شمال غرب قرار دارد که اجرای طرح‌های جدید می‌تواند موجب رضایت مندی مردم شود . تهران یک مترو بزرگ دارد که خطوط آن در حال گسترش به غرب است که تا شهرهای کرج و هشتگرد ادامه داشته و قبلاً هم مطالعه شده بود تا شهر قزوین هم تداوم یابد که به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شد .

    دائی دائی تصریح کرد : این پروژه حدود ۷۴ کیلومتر مسافت دارد که برای آن ۷ ایستگاه پیش بینی شده و از شمال آزادراه می‌تواند اجرا شود که برای جابه‌جایی مسافر در هر ساعت ۱۳ هزار و ۴۵۱ نفر در مجموع ۳۴۷ میلیون یورو هزینه اجرایی دارد که ۳.۵ سال زمان اجرای آن خواهد بود . بر اساس بررسی کارشناسی و مطالعات انجام شده نرخ بازگشت سرمایه با بلیت ۲.۵ دلاری با برآورد ۲۳ درصدی حدود ۴.۵ سال است .

    دائی دائی در خصوص طرح دوم و احداث هاب لجستیک هم گفت : در ایران سند ملی داریم که محل احداث هاب لجستیک دیده شده که در این سند ۵۸ نقطه مشخص شده که در ۵ سطح عملکردی است که برای استان قزوین یک پارک و یک دهکده لجستیک پیش بینی شده که در محور قزوین بویین زهرا و نزدیکی پایانه می‌تواند عملیاتی شود .

    این مدیر اظهار داشت : برای ساخت منطقه لجستیک یک قطعه زمین به مساحت ۹۱ هکتار پیش بینی شده که قرار بود میدان میوه و تره بار در آن ساخته شود که هزینه اجرای طرح ۶ هزار میلیارد تومان معادل ۷۵ میلیون دلار است .

    وی گفت : هاب لجستیک مصوبه وزارت راه و شهرسازی را هم دارد و قزوین اولین مجوز را گرفته و با تمرکز صنعتی خوبی که داریم بسیار جدی هستیم این کار عملیاتی شود .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در دیدار مدیرعامل راه آهن با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ، توسعه شبکه ریلی در منطقه و همکاری مشترک دو مجموعه برای ...

    |

    شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دارای مساحتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی تشکیل شده که هر سه بخش توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اداره می‌شود .

    |

    منطقه آزاد بانه ـ مریوان در مجاورت کریدور توسعه عراق قرار دارد و این مسیر می‌تواند در بلندمدت زمینه دسترسی به اروپا را نیز فراهم کند . این مزیت‌ها سبب می‌شود بانه ـ مریوان به گزینه‌ای جذاب برای شرکت‌های تولیدکننده و فعالان حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی تبدیل شود .

    |

    نظرات کاربران